-Οργανώτρια του επετειακού 40ου Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικής με
υπολογιστές είναι η Λευκαδίτισσα Αναστασία Γεωργάκη, Καθηγήτρια
Μουσικολογίας του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών,
που λαμβάνει χώρα φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα!
- Όταν «Η μουσική τεχνολογία συναντά την φιλοσοφία: από τον ψηφιακό ήχο στο εικονικό ήθος». , είναι το κεντρικό θέμα του συνεδρίου.
- Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 25 συναυλίες, θα παιχθούν 40 ώρες μουσικής με 260 μουσικά έργα που έχουν επιλεγεί από διεθνή επιτροπή από 14/9 έως 20/9 στην Αθήνα
Κορυφαίο γεγονός στον τομέα της Μουσικής με Υπολογιστές πραγματοποιείται στην Αθήνα από τις 14 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2014, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα γίνουν 25συναυλίες με 40 ώρες μουσικής και θα λειτουργούν ηχητικές εγκαταστάσεις σε διάφορα μέρη της Αθήνας.
Πρόκειται για το επετειακό 40ό Διεθνές Συνέδριο Μουσικής με Υπολογιστές (ICMC) που φέτος φιλοξενείται στην Αθήνα για πρώτη φορά μαζί με το ευρωπαϊκό 11ο Συνέδριο Πληροφορικής στη Μουσική και τον Ήχο (SMC). Τα δυο συνέδρια αυτά, που έχουν και τη μορφή μουσικού φεστιβάλ, είναι τα σημαντικότερα στο είδος τους, φιλοξενούνται κάθε χρόνο σε διαφορετικές χώρες και αποτελούν το διεθνές βήμα μέσα από το οποίο προβάλλεται η τελευταία λέξη της εξέλιξης τόσο στον επιστημονικό όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα της μουσικής με υπολογιστές.
Το κοινό συνέδριο ICMC/SMC/2014 διοργανώνεται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Μουσικών Σπουδών και Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), το Ινστιτούτο Έρευνας Μουσικής και Ακουστικής (ΙΕΜΑ) και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών που διαθέτει και τους χώρους της. Τα δύο συνέδρια τελούν υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Το κεντρικό θέμα του συνεδρίου έχει τίτλο «Η μουσική τεχνολογία συναντά την φιλοσοφία: από τον ψηφιακό ήχο στο εικονικό ήθος». Συμμετέχουν επιστήμονες από τον χώρο της τεχνολογίας ήχου και μουσικής πληροφορικής, συνθέτες, μουσικολόγοι και φιλόσοφοι, σε έναν εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με το σύγχρονο γίγνεσθαι της μουσικής δημιουργίας με υπολογιστές καθώς και σχετικά με τις νέες τάσεις και την εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου της μουσικής πληροφορικής.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου, εκτός από επιστημονικές συνεδρίες, παρουσιάσεις και εργαστήρια, περιλαμβάνει καθημερινά τέσσερις συναυλίες διάρκειας μιάμισης ώρας η καθεμία, στις αίθουσες της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, με πρωτοποριακά έργα γραμμένα με ηλεκτρονικό υπολογιστή, σε διάφορες μορφές- «ακουσματικά», ηλεκτρονικά, διαδραστικά με μουσικά όργανα, έργα για σύνολο, με βίντεο ή χορό. Επίσης περιλαμβάνει τρίωρη «νυχτερινή συναυλία» στο πρώην Χρηματιστήριο Αθηνών (Σοφοκλέους 8) -που θα ανοίξει τις πύλες του αποκλειστικά για το συνέδριο- με έργα πιο πειραματικά, αλλά ταυτόχρονα και προσιτά σε ευρύτερο κοινό, καθώς και μία συναυλία σε εξωτερικό χώρο στο λόφο των Νυμφών του Εθνικού Αστεροσκοπείου (Πέμπτη 18/9).
Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 25 συναυλίες, θα παιχθούν 40 ώρες μουσικής με 260 μουσικά έργα που έχουν επιλεγεί από διεθνή επιτροπή.
Παράλληλα όλη την περίοδο θα λειτουργούν ηχητικές εγκαταστάσεις σε διάφορα μέρη της Αθήνας (ΣΓΤ, Μουσείο Πανεπιστημίου, ΕΜΣΤ, Ωδείο Αθηνών, Στοά Αττάλου, Αρχαιολογικό Μουσείο, παλαιό Χρηματιστήριο (Πεσμαζόγλου 1) κ.α. Πρόκειται για κατασκευές που παράγουν ήχο μέσω της διάδρασης με το κοινό ή το περιβάλλον. Στο Χρηματιστήριο θα λειτουργεί επίσης μικρή επαγγελματική έκθεση με αντικείμενο τη μουσική τεχνολογία.
Τέλος, πριν από το συνέδριο (11/9-14/9) έχει προγραμματιστεί «θερινό σχολείο» για φοιτητές με θέμα τη χρήση υπολογιστών στη μουσική έρευνα. Η είσοδος στις συνεδρίες είναι για όσους είναι εγγεγραμμένοι μέσω του ιστότοπου. Οι συναυλίες είναι ανοικτές στο κοινό με χαμηλά εισιτήρια (νυχτερινή συναυλία 5 ευρώ, ημερήσιο δελτίο εισόδου για τις συναυλίες στη Στέγη 15 ευρώ, φοιτητικό 10 ευρώ, εβδομαδιαίο 50 ευρώ και 35 ευρώ αντίστοιχα. Η πρόσβαση στις ηχητικές εγκαταστάσεις είναι δωρεάν.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις εκδηλώσεις, εγγραφές, και αγορές εισιτηρίων υπάρχουν στον ιστότοπο του συνεδρίου: http://www.icmc14-smc14.net.
Ποια είναι η Αναστασία Γεωργάκη(αδελφή του δημοσιογράφου Ηλία Γεωργάκη).
Επίκουρος καθηγήτρια στη Μουσική Τεχνολογία
Η Αναστασία Γεωργάκη γεννήθηκε στην Λευκάδα . Σπούδασε Φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο 1986) και Μουσική στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (πτυχίο Αρμονίας, πτυχίο Αντίστιξης και δίπλωμα Ακκορντεόν και Ηλ. Αρμονίου) κατά την περίοδο 1981-1990. Εκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Μουσικής Πληροφορικής στο Παρίσι, στο Ινστιτούτο Ερευνας συντονισμού Ακουστικής και Μουσικής IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS), όπου απέκτησε τον τίτλο DEA(1991) και περάτωσε με επιτυχία την διδακτορική της διατριβή (1997) στον τομέα Μουσική και Μουσικολογία του 20ου αιώνα με έμφαση την Μουσική τεχνολογία.
Εχει εργαστεί ως παιδαγωγός σε διάφορα Ωδεία στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Κατά την περίοδο 1995-2002 εργάστηκε ως συμβασιούχος Π.Δ.407/80 και μετέπειτα σαν Λέκτορας στο Τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου διδάσκει μαθήματα που αφορούν την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία.
Μέλος οργανωτικής επιτροπής διεθνών συνεδρίων που έγιναν αντίστοιχα το 1998, 2000, 2005 και 2007. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και Ελληνικά συνέδρια μουσικής πληροφορικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής και έχει στο ενεργητικό της πολλά άρθρα γύρω από την μουσικολογική και συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην έρευνα και μουσική δημιουργία.
Συνεργάζεται με το τμήμα Πληροφορικής του EΚΠΑ και με άλλα ερευνητικά Ινστιτούτα στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Μέλος του εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και τεχνολογίας του ΤΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία (τεχνολογικές προεκτάσεις στα έργα του Ιάννη Ξενάκη, Ελληνική ηλεκτρακουστική μουσική), τεχνολογίες ανάλυσης -σύνθεσης φωνής , την ανάπτυξη του Phonodeon, τις νέες τεχνολογίες και την οπτική μουσική, καθώς και εφαρμογές της μουσικής τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Είναι ενεργός μουσικός και υπεύθυνη προγράμματος του κουιντέτου Novitango ( ww.novitango.gr) έχοντας στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτρακουστικής μουσικής με μεικτά μέσα και σε συναυλίες με ορχήστρες και γνωστά σχήματα.
- Όταν «Η μουσική τεχνολογία συναντά την φιλοσοφία: από τον ψηφιακό ήχο στο εικονικό ήθος». , είναι το κεντρικό θέμα του συνεδρίου.
- Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 25 συναυλίες, θα παιχθούν 40 ώρες μουσικής με 260 μουσικά έργα που έχουν επιλεγεί από διεθνή επιτροπή από 14/9 έως 20/9 στην Αθήνα
Κορυφαίο γεγονός στον τομέα της Μουσικής με Υπολογιστές πραγματοποιείται στην Αθήνα από τις 14 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2014, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα γίνουν 25συναυλίες με 40 ώρες μουσικής και θα λειτουργούν ηχητικές εγκαταστάσεις σε διάφορα μέρη της Αθήνας.
Πρόκειται για το επετειακό 40ό Διεθνές Συνέδριο Μουσικής με Υπολογιστές (ICMC) που φέτος φιλοξενείται στην Αθήνα για πρώτη φορά μαζί με το ευρωπαϊκό 11ο Συνέδριο Πληροφορικής στη Μουσική και τον Ήχο (SMC). Τα δυο συνέδρια αυτά, που έχουν και τη μορφή μουσικού φεστιβάλ, είναι τα σημαντικότερα στο είδος τους, φιλοξενούνται κάθε χρόνο σε διαφορετικές χώρες και αποτελούν το διεθνές βήμα μέσα από το οποίο προβάλλεται η τελευταία λέξη της εξέλιξης τόσο στον επιστημονικό όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα της μουσικής με υπολογιστές.
Το κοινό συνέδριο ICMC/SMC/2014 διοργανώνεται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Μουσικών Σπουδών και Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), το Ινστιτούτο Έρευνας Μουσικής και Ακουστικής (ΙΕΜΑ) και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών που διαθέτει και τους χώρους της. Τα δύο συνέδρια τελούν υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Το κεντρικό θέμα του συνεδρίου έχει τίτλο «Η μουσική τεχνολογία συναντά την φιλοσοφία: από τον ψηφιακό ήχο στο εικονικό ήθος». Συμμετέχουν επιστήμονες από τον χώρο της τεχνολογίας ήχου και μουσικής πληροφορικής, συνθέτες, μουσικολόγοι και φιλόσοφοι, σε έναν εποικοδομητικό διάλογο σχετικά με το σύγχρονο γίγνεσθαι της μουσικής δημιουργίας με υπολογιστές καθώς και σχετικά με τις νέες τάσεις και την εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου της μουσικής πληροφορικής.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου, εκτός από επιστημονικές συνεδρίες, παρουσιάσεις και εργαστήρια, περιλαμβάνει καθημερινά τέσσερις συναυλίες διάρκειας μιάμισης ώρας η καθεμία, στις αίθουσες της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, με πρωτοποριακά έργα γραμμένα με ηλεκτρονικό υπολογιστή, σε διάφορες μορφές- «ακουσματικά», ηλεκτρονικά, διαδραστικά με μουσικά όργανα, έργα για σύνολο, με βίντεο ή χορό. Επίσης περιλαμβάνει τρίωρη «νυχτερινή συναυλία» στο πρώην Χρηματιστήριο Αθηνών (Σοφοκλέους 8) -που θα ανοίξει τις πύλες του αποκλειστικά για το συνέδριο- με έργα πιο πειραματικά, αλλά ταυτόχρονα και προσιτά σε ευρύτερο κοινό, καθώς και μία συναυλία σε εξωτερικό χώρο στο λόφο των Νυμφών του Εθνικού Αστεροσκοπείου (Πέμπτη 18/9).
Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 25 συναυλίες, θα παιχθούν 40 ώρες μουσικής με 260 μουσικά έργα που έχουν επιλεγεί από διεθνή επιτροπή.
Παράλληλα όλη την περίοδο θα λειτουργούν ηχητικές εγκαταστάσεις σε διάφορα μέρη της Αθήνας (ΣΓΤ, Μουσείο Πανεπιστημίου, ΕΜΣΤ, Ωδείο Αθηνών, Στοά Αττάλου, Αρχαιολογικό Μουσείο, παλαιό Χρηματιστήριο (Πεσμαζόγλου 1) κ.α. Πρόκειται για κατασκευές που παράγουν ήχο μέσω της διάδρασης με το κοινό ή το περιβάλλον. Στο Χρηματιστήριο θα λειτουργεί επίσης μικρή επαγγελματική έκθεση με αντικείμενο τη μουσική τεχνολογία.
Τέλος, πριν από το συνέδριο (11/9-14/9) έχει προγραμματιστεί «θερινό σχολείο» για φοιτητές με θέμα τη χρήση υπολογιστών στη μουσική έρευνα. Η είσοδος στις συνεδρίες είναι για όσους είναι εγγεγραμμένοι μέσω του ιστότοπου. Οι συναυλίες είναι ανοικτές στο κοινό με χαμηλά εισιτήρια (νυχτερινή συναυλία 5 ευρώ, ημερήσιο δελτίο εισόδου για τις συναυλίες στη Στέγη 15 ευρώ, φοιτητικό 10 ευρώ, εβδομαδιαίο 50 ευρώ και 35 ευρώ αντίστοιχα. Η πρόσβαση στις ηχητικές εγκαταστάσεις είναι δωρεάν.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις εκδηλώσεις, εγγραφές, και αγορές εισιτηρίων υπάρχουν στον ιστότοπο του συνεδρίου: http://www.icmc14-smc14.net.
Ποια είναι η Αναστασία Γεωργάκη(αδελφή του δημοσιογράφου Ηλία Γεωργάκη).
Επίκουρος καθηγήτρια στη Μουσική Τεχνολογία
Η Αναστασία Γεωργάκη γεννήθηκε στην Λευκάδα . Σπούδασε Φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο 1986) και Μουσική στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (πτυχίο Αρμονίας, πτυχίο Αντίστιξης και δίπλωμα Ακκορντεόν και Ηλ. Αρμονίου) κατά την περίοδο 1981-1990. Εκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Μουσικής Πληροφορικής στο Παρίσι, στο Ινστιτούτο Ερευνας συντονισμού Ακουστικής και Μουσικής IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS), όπου απέκτησε τον τίτλο DEA(1991) και περάτωσε με επιτυχία την διδακτορική της διατριβή (1997) στον τομέα Μουσική και Μουσικολογία του 20ου αιώνα με έμφαση την Μουσική τεχνολογία.
Εχει εργαστεί ως παιδαγωγός σε διάφορα Ωδεία στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Κατά την περίοδο 1995-2002 εργάστηκε ως συμβασιούχος Π.Δ.407/80 και μετέπειτα σαν Λέκτορας στο Τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου διδάσκει μαθήματα που αφορούν την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία.
Μέλος οργανωτικής επιτροπής διεθνών συνεδρίων που έγιναν αντίστοιχα το 1998, 2000, 2005 και 2007. Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και Ελληνικά συνέδρια μουσικής πληροφορικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής και έχει στο ενεργητικό της πολλά άρθρα γύρω από την μουσικολογική και συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην έρευνα και μουσική δημιουργία.
Συνεργάζεται με το τμήμα Πληροφορικής του EΚΠΑ και με άλλα ερευνητικά Ινστιτούτα στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. Μέλος του εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και τεχνολογίας του ΤΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία (τεχνολογικές προεκτάσεις στα έργα του Ιάννη Ξενάκη, Ελληνική ηλεκτρακουστική μουσική), τεχνολογίες ανάλυσης -σύνθεσης φωνής , την ανάπτυξη του Phonodeon, τις νέες τεχνολογίες και την οπτική μουσική, καθώς και εφαρμογές της μουσικής τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Είναι ενεργός μουσικός και υπεύθυνη προγράμματος του κουιντέτου Novitango ( ww.novitango.gr) έχοντας στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτρακουστικής μουσικής με μεικτά μέσα και σε συναυλίες με ορχήστρες και γνωστά σχήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου