Κυριακή, 29 Μαΐου 2011

ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ
του ΝΩΝΤΑ ΓΑΖΗ
Άρθρο πρώτο και μοναδικό! Το όνομα της Ιθάκης δόθηκε και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Όμηρο. Είμαστε συνεπώς υποχρεωμένοι να την δεχτούμε, όπως αυτός την περιγράφει κι όχι όπως εμείς θα θέλαμε! Βασική αρχή της Επιστημονικής έρευνας!

Σύμφωνα με το Ομηρικό κείμενο δεν είναι δυνατόν να είναι το Παλάτι του Οδυσσέα στο σημερινό Θιάκι! Το πιο πιθανό είναι να είναι το Παλάτι κάποιου μνηστήρα της Ομηρικής Σάμης!

1. Το Θιάκι και η Κεφαλονιά δεν μπορεί ποτέ να είναι η Ομηρική Ιθάκη. Τα σημερινά Θιάκι και Κεφαλονιά είναι δίδυμα νησιά, όπως ήταν στην Ομηρική εποχή το Δουλίχιο με τη Σάμη. (Το άλλο δίδυμο νησιών στο Ιόνιο Πέλαγος είναι οι Παξοί και οι Αντίπαξοι, που όμως δεν έχουν καμία γεωγραφική σύνδεση με τη Ζάκυνθο). Συνεπώς τα δίδυμα αυτά νησιά, κατά τον Όμηρο, αντιπροσωπεύουν το Δουλίχιο και τη Σάμη!

2. Η Ομηρική Ιθάκη ήταν απόμακρη απ' τα άλλα, «πανυπερτάτη», και δεν ήταν δίδυμη με κανένα άλλο νησί! Το σημερινό Θιάκι, ούτε μοναχικό είναι, ούτε απόμακρο από τ’ άλλα, αντίθετα αποτελεί αιώνιο φυσικό δίδυμο με την Κεφαλονιά!

3. Η Ομηρική Ιθάκη ήταν κοντά στην Ήπειρο και μάλιστα ήταν στο διάμεσο μεταξύ Θεσπρωτίας και Δουλίχιου, ενώ τα άλλα τρία (Δουλίχιο, Σάμη, Ζάκυνθος) ήταν κοντά στην Ηλεία, «Ήλιδος άντα», όπως αναφέρει ο Όμηρος στην Ιλιάδα, αλλά και με έμφαση στην Οδύσσεια.

4. Η Ομηρική Ιθάκη είχε Ναό του Απόλλωνα του 12ου π.Χ. αιώνα, και μοναδικός τέτοιος Ναός υπάρχει μόνο στη Λευκάδα, απ' όπου έπεσε η Σαπφώ! Στο Θιάκι υπάρχουν αναφορές για τρεις αρχαίους Ναούς α) της Αρτέμιδας στον Αετό (Bendon), β) της Ήρας λατρευτικό άντρο κι όχι Ναός, στο σπήλαιο Λοΐζου και γ) της Αθηνάς μάλλον στην περιοχή Καθαρών, όπου και η ονομασία από την Αθηνά Παρθένο. Οι άλλοι Ναοί του Απόλλωνα στα Ιόνια νησιά (3 στην Κέρκυρα και ένας στην Κεφαλονιά) είναι των 8ου – 5ου π.Χ. αιώνων!

5. Η Ομηρική Ιθάκη είχε πολλές βροχές και πάμπολλα νερά από αστείρευτες πηγές. Υπήρχαν εκεί, – «αἰεὶ δ᾿ ὄμβρος … αρδμοί επηετανοί» (Οδ. ν, 245- 247) –, δηλαδή ρυάκια διαρκούς ροής, και άφθονες πηγές, βασικότατο χαρακτηριστικό της ΒΔ Ελλάδας και νησιών με πολλά βουνά και ψηλές κορυφές! «Τι και οι βροχές και η δρόσο αδιάκοπα το χώμα της νοτίζουν … και πηγές αστέρευτες ποτίζουν τα κοπάδια» (μετ. Κ.Κ). Σύμφωνα με την ανακοίνωση των αρχαιολόγων, βρήκαν στο Παλάτι και μία στέρνα. Οι στέρνες είναι χαρακτηριστικό νησιών που στερούνται και βροχών και πηγών. Συνεπώς αυτό μας οδηγεί στο δεδομένο ότι το νησί στο οποίο υπήρχαν στέρνες, δεν μπορεί να έχει απολύτως καμία σχέση με την Ιθάκη του Οδυσσέα! Το κύριο χαρακτηριστικό του σημερινού Θιάκι είναι η μεγάλη έλλειψη νερών ύδρευσης και άρδευσης, γεγονός που οδήγησε τον Dörpfeld, μαζί με άλλα δεδομένα του έπους, να το ταυτίσει με την «παιπαλόεσσα» Ομηρική Σάμη! Το νησί με τα περισσότερα νερά στο Ιόνιο είναι αναμφισβήτητα η Λευκάδα, η οποία διαθέτει, ως γνωστό, και εκπληκτικούς καταρράχτες (απ΄ τα ελάχιστα νησιά στον κόσμο), αντίθετα με το Θιάκι, που και πολλά χρόνια έμεινε χωρίς κατοίκους, κυρίως από προβλήματα έλλειψης νερού ανά τους αιώνες, αλλά και τα τελευταία 100 χρόνια, όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία του Υπ. Γεωργίας και τα ετήσια αιτήματα προς τη Νομαρχία και την Περιφέρεια, αυτό αποδεικνύουν, την σημαντική έλλειψη νερού! [ΔΗΜΟΣ ΙΘΑΚΗΣ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Αναφορά στο Γ΄ ΠΕΠ και Δ΄ ΕΣΠΑ: «Θέλουμε να επιστέψουν στα νησιά μας οι παραγωγικές ηλικίες. Αλλά χωρίς νερό, λιμάνια, ακριβό κόστος μεταφοράς, έλλειψη οργανωμένων κέντρων υγείας, σχολείων, τους αποτρέπουμε και οδηγούμε τα Μικρά Νησιά σε βραχονησίδες. 2005]

6. Το Παλάτι του Οδυσσέα ήταν δίπλα στη θάλασσα, κι όχι στο μεγάλο υψόμετρο της Εξωγής. Απομακρύνθηκε ο Τηλέμαχος λίγο και πήγε στη θάλασσα για να πλύνει τα χέρια του (Οδ. β, 260). Αυτό με κανένα τρόπο δεν θα το διανοούνταν, αν όντως το Παλάτι βρίσκονταν στο υψόμετρο της Εξωγής! Εκεί όμως, που ξεκάθαρα φαίνεται η πολύ κοντινή απόσταση του Παλατιού απ’ τη θάλασσα είναι κατά την προετοιμασία του πλοίου (με τη βοήθεια της Θεάς Αθηνάς) για το ταξίδι προς την Πύλο. Πηγαινοέρχονταν και η Αθηνά – Μέντορας και ο ίδιος ο Τηλέμαχος και οι άνθρωποι που επέλεξε για ναύτες, από το ημέτερο λιμάνι προς το Παλάτι και τανάπαλι, σε πολύ μικρό χρόνο, που δεν δικαιολογεί με κανένα τρόπο το μονοπάτι των 2,5 χλμ. απ’ το λιμάνι Πόλη μέχρι τη Σχολή Ομήρου, που διατείνονται οι δύο Αρχαιολόγοι ότι το εντόπισαν. Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει το γεγονός ότι οι ίδιοι οι Ιθακιστές μας επιβάλλουν να δεχτούμε ότι από το Παλάτι είχαν καλό οπτικό πεδίο προς τρεις θάλασσες (δεν το έχω εντοπίσει στο Ομηρικό κείμενο, όπως και πολλοί άλλοι ερευνητές) και με το δεδομένο της τοποθέτησης σε υψόμετρο 180 μ. γιατί αδυνατούν να εξηγήσουν πως ο Τηλέμαχος δεν αντιλήφθηκε τον Μέντη να αράζει στο λιμάνι του Ρείθρου και τον ανάγκασε να υποβάλει το (4 φορές επαναλαμβανόμενο στο Έπος) ερώτημα: Δεν πιστεύω να ήρθες με τα πόδια;

7. Στην ηπειρωτική ακτή (Ακαρνανία) ο Φιλοίτιος έβοσκε τα περισσότερα ζώα του Οδυσσέα και τα 3 χρόνια που έμεναν οι μνηστήρες στο Παλάτι της Ιθάκης, καθημερινά ο αρχιβοσκός μετέφερε τόσα ζώα από την απέναντι ακτή με πορθμείο, ώστε να φάνε 160 και πλέον άνθρωποι που ζούσαν στο Παλάτι! (Οδ. υ 185-188). Στο σημερινό Θιάκι είναι αδύνατο ακόμη και με πλοίο να περάσεις τις περισσότερες μέρες του χειμώνα από την απέναντι ακτή που απέχει 35 χλμ. Πάντως και τις απάνεμες μέρες είναι αδύνατο να περάσεις απέναντι με πορθμείο! Κι αυτό περισσότερο απ’ όλους το γνώριζε ο Όμηρος, ο οποίος δεν επέλεξε πλοίο με ναύτες, αλλά πορθμείο με πορθμείς!!! Είναι τυχαία η επιλογή αυτή; Ακόμη κι αν δεχτούμε την αντιεπιστημονική άποψη των Ιθακιστών ότι η Λευκάδα ήταν χερσόνησος της Ακαρνανίας και κατ’ αυτούς ήταν η «ακτή ηπείροιος», η απόσταση πλεύσης από Αφάλες (Β. Θιάκι) μέχρι Σκύδι (Λευκάδα-υποτιθέμενη Ακαρνανία) είναι 8,5 μίλια, από τα οποία τα 6 είναι αδύνατο να τα περάσεις περισσότερες από 150 μέρες το χρόνο, όχι με πορθμείο, ούτε και με μικρομεσαίο ψαροκάικο. Αδύνατο βέβαια να περνάς αυτή την απόσταση καθημερινά επί 1095 μέρες (3 χρόνια) και με κάθε καιρό, ιδιαίτερα με πορθμείο! (Σημειωτέο ότι το λιμεναρχείο εκδίδει πολλά απαγορευτικά το χειμώνα και σε μικρά επιβατηγά πλοία και στα φέρυ μπόουτ!).

8. Θα πρέπει, επίσης, να γνωρίζουν όσοι μελετούν τα Ομηρικά Έπη, πως τότε, βασιλιάς γίνονταν ο μεγαλύτερος γαιοκτήμονας. Αυτό δείχνει πως υπήρχαν κι άλλοι πολλοί γαιοκτήμονες με μικρότερη ή και ίση περιουσία και ισχύ! Είχαν κι αυτοί πολύ καλά και πλούσια σπίτια, ίδια με Παλάτια! Άλλωστε απ’ αυτά τα σπίτια ήταν όλοι οι μνηστήρες! Είναι αδύνατο, λοιπόν, όταν ανασκάψεις σ' όλα αυτά τα νησιά να μην βρεις τέτοια σπίτια σαν Παλάτια! Επειδή βέβαια είναι το μοναδικό Παλάτι που δεν έχει ακόμα ανευρεθεί, χρειάζεται από αρχαιολογικής πλευράς πολύ σοβαρότητα, πολύς αυτοσεβασμός και κυρίως υπέρτατος σεβασμός στον Ποιητή!

9. Μεταξύ της Ιθάκης του Οδυσσέα και της Πύλου, υπήρχε νησί με δίδυμα λιμάνια, με ανεμοδαρμένα ύψη, με τον οικισμό Αλαλκομενές πάνω του και το οποίο έλεγχε απόλυτα οποιαδήποτε κίνηση πλοίου έρχονταν από την Πύλο και στο οποίο οι μνηστήρες έστησαν καρτέρι δολοφονικό στον Τηλέμαχο. Τέτοιο νησί δεν υπάρχει μεταξύ Ιθάκης και Πύλου, ούτε μεταξύ Κεφαλονιάς και Πύλου, παρά μόνο το Αρκούδι μεταξύ Λευκάδος και Πύλου, που ταιριάζει απόλυτα στην περιγραφή του Όμηρου! Η γεωμορφολογία του νησιού αυτού είναι ακριβές αντίγραφο του νησιού που περιγράφει ο Όμηρος, με το όνομα ΑΣΤΕΡΙΣ. Όσο για τη βραχονησίδα Δασκαλιό, όχι μόνο δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την περιγραφή, το μέγεθος και τη θέση, όχι μόνο δεν έχει δυνατότητα οικισμού, αλλά και το σημαντικότερο δεν εξυπηρετεί καθόλου το σκοπό για το οποίο υποτίθεται ότι το επέλεξαν οι μνηστήρες, γιατί ο Τηλέμαχος έρχονταν από την Πύλο κι όχι από την Κέρκυρα ή τη Θεσπρωτία! Σύμφωνα επίσης με τους δικούς τους ισχυρισμούς, όπως προαναφέραμε, θεωρούν ότι από το Παλάτι φαίνονταν τρεις θάλασσες! Ακόμη όμως κι αν ήταν το Δασκαλιό ακριβές αντίγραφο της Αστερίδας, θα ήταν βλακώδες και τραγικό ταυτόχρονα λάθος των μνηστήρων, να επιλέξουν το Δασκαλιό για να δολοφονήσουν τον Τηλέμαχο, μπροστά στο οπτικό πεδίο του Παλατιού, δηλ. μπροστά στα μάτια, δυνητικά, της μάνας του!!!

10. Το λιμάνι του Φόρκυνα, που οι Φαίακες άφησαν κοιμισμένο τον Οδυσσέα, ο Όμηρος το περιγράφει με έναν εκπληκτικό και μοναδικό τρόπο: Δύο βράχοι κλείνουν τα κύματα έξω απ΄ το λιμάνι και τα καλοκούβερτα καράβια μόλις μπουν μέσα δεν χρειάζεται να δέσουν, γιατί προφανώς δεν υπάρχει απολύτως κανένας κυματισμός και επί πλέον δεν το πιάνει απολύτως κανένας αέρας για να δημιουργήσει έστω και ανεπαίσθητο κυματισμό. Οι δύο κόλποι του Βαθιού και της Δεξά στο Θιάκι είναι δεκτικοί όλων των ανέμων, που προέρχονται απ' το Βοριά (Μαΐστρο, Τραμουντάνα και Γραίγο). Πολλές φορές έχουν ρίξει έξω καΐκια και βάρκες με την ορμή που έρχονται από το απέναντι βουνό της Ανωγής, που περιέργως το ονόμασαν ... Νήριτον!!! Αν δε τα μποφώρ είναι μεγάλα, δύσκολα μπορείς να βγεις απ’ το λιμάνι, αν δεν κοπάσει η δύναμη του αέρα! Το μοναδικό λιμάνι 100% ασφαλές στη Δυτική Ελλάδα, είναι ένα, το λιμάνι στα Σύβωτα (συς + βρώσις = χοιροτροφή) ή Σύβοτα (συς + βόσκω) της Λευκάδας! Επισκεφθείτε το οποιαδήποτε εποχή του χρόνου θέλετε! Σπάνια θα διαπιστώσετε να ρυτιδώνει έστω κι ελάχιστα η επιφάνεια της θάλασσας εκεί μέσα, που αν δεν ξέρεις την έξοδό της νομίζεις ότι είσαι μέσα σε λίμνη! Τότε θα αναφωνήσετε ότι ο Όμηρος όχι μόνο δεν ήταν τυφλός, αλλά και κυρίως ότι με βεβαιότητα περπάτησε και γνώρισε τις περιοχές που περιέγραφε!!!

11. Επειδή πολλά λέγονται για αρκετά ευρήματα στο σημερινό Θιάκι, που αναφέρονται στον Οδυσσέα, κανείς δεν τα αμφισβητεί, όπως και κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Ιθάκη, σύμφωνα με τον Όμηρο είναι η σημερινή Λευκάδα και συνεπώς οι Ιθακήσιοι είναι ένας λαός που κατοικούσε στην Ομηρική Ιθάκη – Λευκάδα και μετά την Κάθοδο των Δωριέων μετακόμισαν στην Ομηρική Σάμη – σημερινό Θιάκι, παίρνοντας κυρίως μαζί τους και την ιστορία τους και τις παραδόσεις τους και τα ήθη και έθιμά τους! Είναι ένα δεδομένο από αρχαιοτάτων χρόνων στον Ελλαδικό χώρο! Άλλωστε το ίδιο ακριβώς δεν έγινε με τις Αλαλκομενές, που αρχικά ήταν στο νησί Αστερίς – Αρκούδι και ο Πλούταρχος τις επισήμανε στον Πισαετό και το επιβεβαίωσε ο W. Dörpfeld, σε αντίθεση με τον συνεργάτη του H. Schliemann, ο οποίος σε 2 επισκέψεις του (1868 και 1878), αποφάνθηκε (μεγάλο λάθος), ότι εκεί ήταν η Ομηρική Ιθάκη! Το ίδιο έγινε και με τους κάτοικους της Ομηρικής Σάμης – σημερινό Θιάκι, μετά την επέλαση και μεταστέγαση των Ιθακήσιων στην πατρίδα τους. Οι Σάμιοι, πιεζόμενοι από τους πολυπληθέστερους Ιθακήσιους (που ήρθαν από την Ομηρική Ιθάκη – σημερινή Λευκάδα, αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στο γειτονικό και τεράστιο νησί Δουλίχιο, όπου δημιούργησαν την πόλη Σάμη! Ο Λαός των Κεφαλλήνων αποδεδειγμένα (από τις πήλινες πινακίδες με Γραμμική Β΄ που βρέθηκαν στο Ανάκτορο της Πύλου) κατοικούσαν στην περιοχή της Ακαρνανίας, όπου υπήρχε και η ωριόχτιστη πόλη της Νήρικου, την οποία κατέλαβε ο Λαέρτης (Οδ. ω, 377-378). Αργότερα το μεγαλύτερο ποσοστό τους εξαπλώθηκε στα Ιόνια νησιά. Μετά την Κάθοδο των Δωριέων εκδιώχτηκαν από τις περιοχές όπου ήταν εγκαταστημένοι [Ακαρνανία, Ιθάκη (σημερινή Λευκάδα), Σάμη (σημερινή Ιθάκη) κλπ.] και εγκαταστάθηκαν τελικά στο μεγαλύτερο νησί των Επτανήσων, το Δουλίχιο και το ονόμασαν Κεφαλονιά. (Το όνομα Κεφαλονιά αναφέρεται πρώτη φορά το 450π.Χ. από Ηρόδοτο).

12. Όσον αφορά την επικοινωνιακή μεθόδευση, διαπιστώνει και ο απλός και αδαής Έλληνας, ότι έχει τα χαρακτηριστικά ενός παιδαριώδους ερασιτεχνισμού και μάλιστα εντελώς αδικαιολόγητου από πλευράς δύο Πανεπιστημιακών Καθηγητών, οι οποίοι τυχαίνει να είναι ζευγάρι στη ζωή τους, και οι οποίοι δεν δικαιούνται να έχουν υποκειμενικές θέσεις σε ανασκαφές, που χρηματοδοτούνται από τον Ελληνικό Λαό: Στοιχείο 1ο. Μετά από 16 χρόνια ανασκαφών τώρα πιστοποίησαν ότι ήταν το Παλάτι του Οδυσσέα; Τόσα χρόνια «κουκιά έσπερναν» κατά τη λαϊκή έκφραση; Το ανακάλυψαν, το ανέδειξαν σιγά – σιγά, το μελέτησαν, το μέτρησαν, το αντιπαρέβαλλαν με τις περιγραφές του Όμηρου, το φωτογράφησαν, έπαιρναν πακτωλό χρημάτων (για τα δεδομένα του Υπ. Πολιτισμού ήταν όχι μόνο ικανοποιητικά, αλλά ιδιαιτέρως υπερβολικά, όταν οι υπάλληλοι αυτού του Υπουργείου παρέμεναν για μεγάλα διαστήματα απλήρωτοι κλπ. κλπ.), και το περασμένο καλοκαίρι, εν αιθρία, μόλις εμφανίστηκε το μέγεθος της οικονομικής κρίσης, εν χορδαίς και οργάνοις, ανακοινώνεται ότι βρέθηκε το Παλάτι του Οδυσσέα!!! Κι ενώ βρισκόμαστε στο χειρότερο κατρακύλισμα προς τον οικονομική καταστροφή, αυτοί μιλούν «δεῖ δὲ χρημάτων, …» (Δημοσθένη Ολυνθιακός)! Στοιχείο 2ο. Μάλιστα για να μας πείσουν όλους και κυρίως τους χορηγούς, βρήκαν και μια τυκτή κρήνη «χτισμένη με τον εκφορικό τρόπο, όπως στην Τίρυνθα και στις Μυκήνες …», την οποία χρονολόγησε ένας ειδικός υδραυλικός με περγαμηνές στις Μυκηναϊκές κρήνες, λες και δεν υπάρχουν ειδικές επιστημονικές και αντικειμενικές μέθοδοι ακριβέστατης χρονολόγησης, που χρησιμοποιούν παγκόσμια οι Αρχαιολόγοι! Στοιχείο 3ο. Ο τρόπος και η μεθόδευση της ενημέρωσης του Κράτους – υπεύθυνου του Πολιτισμού και του Κράτους – χρηματοδότη των ανασκαφών, είχε στοιχεία και έλλειψης νομιμότητας και έλλειψης στοιχειώδους επιστημονικής δεοντολογίας και έλλειψης στοιχειώδους σεβασμού προς τον χορηγό της όλης προσπάθειας! Σ’ αυτή τη χώρα δυστυχώς εξακοντίζουμε εύκολα και ατιμώρητα πολλές «πομφόλυγες»!

Νώντας Γαζής
Συγγραφέας – Ερευνητής

6 σχόλια:

Mary Ka είπε...

Σαφώς και δεν είναι του Οδυσσέα το παλάτι στο Θιάκι! Οπως δεν είναι η Κεφαλλονιά η ομηρική Ιθάκη,άλλα τώρα!
Ρωτήστε τους αρχαιολόγους που έκαναν αυτοψίες στον κάμπο πριν την Εγκλουβή!

e-poros είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,,ΑΝΤΕΓΡΑΨΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΑΣ,,ΠΕΡΙ ΙΘΑΚΗΣ,,ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,,ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΜΟΥ ΣΕΛΙΔΑ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ,,! ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΙΑ,,ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΛΑΘΗ ΜΟΥ ΔΕΚΤΗ,,ΒΑΣΙΚΑ ΑΝΑΡΤΩ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΘΕΩΡΕΙΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ,, ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΘΕΙ Ο ΓΡΙΦΟΣ!!
http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2012/11/blog-post_20.html

Ανώνυμος είπε...

Παλλικαρια, ο Ομηρος, ποιητης ηταν και οχι γεωγραφος. Συγουρα για τους τοπους που εγραφε,θα ρωτουσε, και ..ποιητικη αδεια, ως προς την γεωγραφια,μπορει ανετα να γραφει,οτι του κατεβαζε το μυαλο,το οποιο,το εστιαζε στο ποιημα που εγραφε, και πολυ λιγοτερο στις γεωγραφικες λεπτομεριες των τοπων που παρουσιαζε,και βεβαια ειχε υποψη και τους μυθους,οι οποιοι ειχαν και την μυθικη εκδοχη της τοπογραφιας της περιοχης, και δεν στηριζονταν μονο στη δικη του θεση και συγουρα εκεινες τις εποχες, οπου τα ταξιδια, για πολλους λογους ηταν δυσκολωτατα,ηταν ανθρωπινως αδυνατο ο Ομηρος να περοδευσε αυτους τους τοπους που αναφερει στο ποιημα του.Συμπερασμα.Μονο η αρχαιολ.σκαπανη θα μας πει καποια πραγματα,αλλα ποτε δεν θα συμφωνησει με τον ποιητη. ΑΝ παρουμε την εκδοχη του Ομηρου οτι η Ιθακη μαζι με Κεφαλλονια και Ζακθνθο στηλανε μονο 12 πλοια στην Τροια,συμπεραινουμε το μικρο και ασημαντο ισως μεγεθος των Βασιλειων αυτων.Και αυτοματως ερχεται το ερωτημα.-Ποιες και που βρισκονται οιΕΧΙΝΕΣ και το ΔΟΥΛΙΧΙΟ,και ποσο σημαντικες πολεις ηταν,αφου εστειλαν,στην τροια 40 πλοια με επικεφαλης τον ΜΕΓΗ??.. [Ηδικη μου θεση ειναι,οτι οι σημερινες ΟΙΝΙΑΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΕΧΙΝΕΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΙΠΛΑ ΚΟΛΠΙΣΚΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΑΙΗΜΩΝΑ,[ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ],οπου βρυθουν απο αρχαια ερηπεια, πολλα κατω απο το νερο της θαλασσας και ορατα.[Ο συνταξιουχος πια,εξαιρετος αρχαιολογος Λ.ΚΟΛΩΝΑΣ,που εδρασε στην περιοχη της Δυτικης Ελλαδας,γνωριζει πολλα επ αυτου του θεματος].

Ανώνυμος είπε...

Kai κατι ακομη στο προηγουμενο σχολειο του ανωνυμου που ειμαι ο ιδιος.[yan.alex@hotmail.gr]. Eχω περπατησει πολυ τους τοπους αυτους και τους εχω μελετησει.Ο Ομηρος,ομαδοποιουσε τις Πολεις-Βασιλεια οπου γειτνιαζαν, οπως, Ιθακη-Κεφαλλονια-Ζακυνθος. Εχινες-Δουλιχιοι,αλλη ομαδα. Πλευρωνα-Καλυδωνα-Χαλκις, αλλη. Αυτα φαινονται απο τον καταλογο των Πολαιων που εστηλαν πλοια. Και το μυστηριο θα συνεχιζεται..

Ανώνυμος είπε...

Συγνωμη που επανερχομαι στο θεμα του ΔΟΥΛΙΧΙΟΥ αλλα το κανω για να τονισω το θεμα της γεογραφικης θεσης των προιστορικων ΕΧΙΝΩΝ και του ΔΟΥΛΙΧΙΟΥ και του σημαντικου των μεγεθους, σαν Βασιλεια της εποχης των.Το απο 7 χιλιομετρα κυκλωπειο τειχος που περιβαλει τις ΕΧΙΝΕΣ,ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ το μεγεθος αυτου του βασιλειου,οπου μαζι με το ΔΟΥΛΙΧΙΟ που ηταν πολυ μικροτερο, και ηταν γειτονικο των ΕΧΙΝΩΝ,[στον κολπο του Αστακου],εστειλαν ενα τοσο μεγαλο αριθμο πλοιων στην Τ ΡΟΙΑ,[40].Συγκρινοντας αυτες τις δυο πολεις-βασιλεια, με την αλλη ομαδα των βασιλειων,ΠΛΕΥΡΩΝΑ-ΧΑΛΚΙΣ-ΚΑΛΥΔΩΝΑ,που στειλανε και αυτες 40 πλοια,σαν μεγαλες πολεις που ηταν,και που αυτο και σημερα ειναι πολυ ορατο,συμπεραινουμε,οτι το διδυμο ΕΧΙΝΕΣ-ΔΟΥΛΙΧΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΕ ΕΞΕΧΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΔΥΑΔΑ,ΟΙ ΕΧΙΝΕΣ,[οι σημερινες ΟΙΝΙΑΔΕΣ, των ιστορικων πλεον χρονων]. Η ΚΑΛΥΔΩΝΑ βεβαια, ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, και βεβαια,γνωστοτατη απο τους προιστορικους κατοικους [Μυκηναικοι Χρονοι],λογου και του τραγικου μυθου, του ηρωα ΜΕΛΕΑΓΡΟΥ και τον περιφημο χρησμο της Μοιρας Ατροπου.[Μελεαγρου ου προτερον την τελευτην συμβηναι,πριν η,υπο πυρος αφανισθηναι τον δαυλο.-Επανω στο μυθο αυτο εχω γραψει σε πεζο λογο μυθιστορημα,ΜΕΛΕΓΡΟΣ,Ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΗΡΩΑΣ ΤΗΣ ΚΑΛΥΔΩΝΑΣ,ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ].

Ανώνυμος είπε...

Καλά για μπείτε να διαβάσετε στο blog “porto assos” να μου πείτε που υστερεί γεωγραφικά η ανάλυση.
Έχω την εντύπωση ότι είναι αρκετά κοντά στην αλήθεια.

Δημοφιλείς αναρτήσεις