Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ 50.000 ΑΝΕΡΓΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Πρόγραμμα 50.000 θέσεων για την Κοινωφελή Εργασία  που έχει ως στόχο την στήριξη των ανέργων με προτεραιότητα τους ανέργους που διαβιούν σε οικογένειες χωρίς κανένα εργαζόμενο, παρουσιάστηκε από τους υπουργους Εργασιας Γ. Βρούτση,Αναπτυξης Κ. Χατζηδάκη και Εσωτερικών Γ.Μιχελάκη.

Οι άνεργοι θα ενταχθούν, σταδιακά, μέχρι το τέλος του χρόνου και σε πλαίσιο απόλυτης διαφάνειας, με την εποπτεία και τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, και θα απασχοληθούν για πέντε μήνες σε θέσεις κοινωφελούς εργασίας σε δήμους, περιφέρειες, σχολεία, δικαστήρια, ΚΕΠ, Ασφαλιστικά Ταμεία και άλλες δημόσιες υπηρεσίες.Η πρώτη δημόσια πρόσκληση θα βγει στις 15 Σεπτεμβρίου και οι πρώτες προσλήψεις θα ξεκινήσουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου.Σύμφωνα με τα πρόγραμμα, «σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις που εμπίπτουν στον τομέα αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρονικό διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων δύναται να ανέλθει κατά ανώτατο όριο έως έξι μήνες και 15 ημερολογιακές ημέρες».

 Η υποβολή  αιτήσεων θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά  στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ.Η αμοιβή των απασχολούμενων θα είναι 748 ευρώ για ανέργους άνω των 25 ετών, εκ των οποίων τα 490 θα είναι η καθαρή αμοιβή και τα 258, ασφαλιστικές εισφορές. Η συνολική αμοιβή του πενταμήνου θα είναι 3.740 ευρώ. Αντίστοιχα, για τους ανέργους κάτω των 25 ετών, η αμοιβή θα είναι 652 ευρώ το μήνα, εκ των οποίων τα 427 θα είναι η καθαρή αμοιβή και τα 225 ασφαλιστικές εισφορές. Η συνολική αμοιβή πενταμήνου θα ανέλθει στα 3.260 ευρώ.
Θα ισχύσουν τα εξής κριτήρια επιλογής:

- Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες.
- Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους 36 μήνες.
- Ετήσιο εισόδημα ατομικό, ή οικογενειακό.
- Ηλικία.
- Αριθμός ανήλικων τέκνων.
Οι ωφελούμενοι θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ:
- εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς,
- εγγεγραμμένοι νέοι άνεργοι (18 έως 29 ετών) στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
- άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ - ΤΕΙ, εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

‘’Για παρέμβαση μεγάλης κλίμακας που θα δώσει εργασία με πλήρη ασφάλιση και εισόδημα σε περισσότερους από 50.000 ανέργους, έκανε λόγο ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.Ο σκοπός του προγράμματος, όπως εξήγησε, που ξεκινά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, είναι διπλός και στοχεύει αφενός, να προωθηθεί η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των ανέργων και η αποτελεσματική στήριξη των ανέργων, με προτεραιότητα στους άνεργους που διαβιούν σε οικογένειες χωρίς κανέναν εργαζόμενο. Αφετέρου, να προωθηθεί η κάλυψη κοινωνικών αναγκών και παράλληλα να βελτιωθούν και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες.
«Πρόκειται για μεγάλο και καινοτόμο πρόγραμμα, προϊόν του συντονισμού και της συνεργασίας πολλών υπουργείων, προκειμένου με εντατική προσπάθεια να παρακάμψουμε γραφειοκρατικά εμπόδια, χρηματοδοτικές δυσκολίες και κοινοτικές επιφυλάξεις», συνέχισε ο υπουργός Εργασίας και πρόσθεσε ότι «το πρόγραμμα, αν και δεν αποτελεί τη λύση για το πρόβλημα της ανεργίας, θα δώσει ανάσα στους άνεργους συμπολίτες μας και τα νοικοκυριά που έχουν πληγεί περισσότερο από το σφοδρό κύμα της ύφεσης και της ανεργίας».
Τόνισε, παράλληλα, ότι «θα συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, αξιοποιώντας κάθε δυνατό πόρο και κάθε δυνατότητα να προσφέρουμε ευκαιρίες επανένταξης στην αγορά εργασίας».

«Οι άνεργοι θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, σταδιακά, μέχρι το τέλος του χρόνου και σε πλαίσιο απόλυτης διαφάνειας, με την εποπτεία και τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, θα απασχοληθούν σε θέσεις κοινωφελούς εργασίας στους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, σε νοσοκομεία, σχολεία, δικαστικές υπηρεσίες και τα ΚΕΠ. Έτσι, το πρόγραμμα και οι σημαντικοί πόροι που θα διατεθούν για αυτό θα "πιάσουν τόπο". Θα υποστηρίξουν αποτελεσματικά τους ανέργους και, παράλληλα, θα ενισχύσουν την ποιότητα και θα διευρύνουν το εύρος παροχής κοινωνικών υπηρεσιών από τις δημόσιες υπηρεσίες και την τοπική αυτοδιοίκηση» κατέληξε ο υπουργός Εργασίας.

«Δεν κομπάζουμε για το πρόγραμμα, δίνουμε μια ανάσα στους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας ότι «στύψαμε το ΕΣΠΑ, για να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση».

Ο υπουργός Ανάπτυξης δεσμεύτηκε, επίσης, ότι θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες δράσεις στο πλαίσιο των επόμενων ΕΣΠΑ.

«Μόνιμη έγνοια μας είναι η ανακούφιση των πιο ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Αυτό το στόχο υπηρετεί και το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας που μόλις ανακοινώσαμε» τόνισε, στη δήλωση του, ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης που πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα, εκτός από την στήριξη που παρέχει σε οικογένειες χωρίς εργαζόμενο, στηρίζει ταυτόχρονα κοινωφελείς δραστηριότητες των δήμων.

«Δίνει μια βαθιά ανάσα σε 50.000 οικογένειες που δεν έχουν ούτε έναν εργαζόμενο. Στηρίζει ταυτόχρονα κοινωφελείς δραστηριότητες των Δήμων. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι πολλές από τις θέσεις αυτές θα καλυφθούν από τους Δήμους. Διότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι και θα παραμείνει προπύργιο της κοινωνικής πρόνοιας. Αυτή είναι η θέση της κυβέρνησης. Και το αποδεικνύουμε στην πράξη» κατέληξε ο κ. Μιχελάκης
Ολόκληρη η σχετική κοινή υπουργική απόφαση εχει ως εξης:

ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
                      
ΘΕΜΑ: “ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ”

Έχοντας υπόψη:
Το άρθρο 90 του «Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α), όπως ισχύει.
Τον Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α) «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007−2013» και ιδίως τα άρθρα 5 παρ. 2 περ. δ και 10 παρ. 5 αυτού, όπως τροποποιήθηκαν με τον Ν. 3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α) «Αποκέντρωση, απλοποίηση και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2007 – 2013 και άλλες διατάξεις».
Το Π.Δ. 178/2000 (ΦΕΚ 165/Α) «Οργανισμός του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας», όπως ισχύει.
Το Π.Δ. 368/1989 (ΦΕΚ 163/Α) «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας», όπως ισχύει.
Το Π.Δ. 118/2013 (ΦΕΚ 152/Α/25-6-2013) για τη μετονομασία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
6.α. Το Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ 153/Α/25-6-2013) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών», με το οποίο διορίστηκε ο κος Κωνσταντίνος Χατζηδάκης του Ιωάννου στη θέση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
6.β. Το Π.Δ. 113/2010 “Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες” (Α’94)
7.α. Την υπ. αρ οικ.2303(ΦΕΚ 1632/Β/02.07.2013) Απόφαση Ανάθεσης αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
7.β. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9.7.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού “Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα” (ΦΕΚ 2105/Β).
Το Π.Δ. 475/1993 (ΦΕΚ 205/Α) «Σύσταση Γενικής Γραμματείας Απασχόλησης και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων στο Υπουργείο Εργασίας», η οποία μετονομάσθηκε με το άρθρο 18 του Ν. 2224/1994 (ΦΕΚ 112/Α) σε Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων και τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του Ν. 3762/2009 (ΦΕΚ75/ Α), όπως ισχύει.
Τον N. 3463/2006 (ΦΕΚ 114/Α) «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», όπως εκάστοτε ισχύει.
Τον Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α) «Νέα αρχιτεκτονική της αυτοδιοίκησης και της αποκεντρωμένης διοίκησης– Πρόγραμμα Καλλικράτης», όπως εκάστοτε ισχύει.
Τον Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28/Α) «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης», όπως εκάστοτε ισχύει.
Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1081/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006 «για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1784/1999», όπως ισχύει.
Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1083/2006 του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006 περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999, όπως ισχύει.
Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με την Εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/06 του Συμβουλίου περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής και του Κανονισμού (ΕΚ) 1080/06 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, όπως ισχύει.
Την με αριθμό 7725/28.03.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Κωδικός CCI 2007GR16UNS001).
Την με αριθμό C/2007/5534−12.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007−2013» του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (Κωδικός CCI 2007GR05UPO001).
Την με αριθμό 10/28.12.2010 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007−2013 για την έγκριση της τροποποίησης του εν λόγω Επιχειρησιακού Προγράμματος.
Την με αριθμό C/2007/5634−16.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (Κωδικός CCI 2007GR05UPO002), καθώς και τις αριθμ. E(2011) 8228/18.11.2011 και αριθμ. C(2012) 9777/18.12.2012 Αποφάσεις για την τροποποίηση αυτής.
Την με αριθμό C/2007/5528−9.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση» (Κωδικός CCI 2007GR05UPO003), καθώς και τις από 28-10-2011 και 17-12-2012 Αποφάσεις της Επιτροπής για την τροποποίηση αυτής.
Την με αριθμ. E(2007)/5339/26.10.07 Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» (Κωδικός CCI 2007GR161PO002), καθώς και τις αριθμ. E(2011) 6982/5.10.11 και αριθμ. C(2012) 9306/6.12.2012 Αποφάσεις για την τροποποίηση αυτής.
Τον Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α) «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
Το Ν.Δ. 356/74 (ΦΕΚ 90/Α) «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων», όπως ισχύει.
Τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ 258/Α) «Αναδιάρθρωση ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
Το άρθρο 29 του Ν.1262/82 (ΦΕΚ/Α/70/16.6.1982) «Παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων».
Το άρθρο 18 του Ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α) Προστασία της εθνικής οικονομίας − Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης.
Το Ν.4152/2013 (παρ. ΙΔ) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013».
Την με αριθμό 36952/1275/08 (ΦΕΚ 986/Β) Κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας για την Τροποποίηση της με αριθμό 107900/16.03.2001 όμοιας Απόφασης, ως ίσχυε, περί Σύστασης και Λειτουργίας Ειδικών Υπηρεσιών «Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου» και «Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο», με σκοπό την αναδιάρθρωσή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3614/2007.
Την με αριθμό 25253/2235/08 (ΦΕΚ 603/Β) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας για την τροποποίηση της με αριθμό 118267/14.12.2000 όμοιας απόφασης, ως ίσχυε, περί Σύστασης και Λειτουργίας Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ», με σκοπό την αναδιάρθρωσή της, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3614/2007 η οποία μετονομάζεται σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (Διαχειριστική Αρχή) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
Την με αριθμό 3850/ΕΥΣ 523/08 (ΦΕΚ 333/Β) των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών για την Τροποποίηση (αναδιάρθρωση) της απόφασης σύστασης της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής Επιχειρησιακών Προγραμμάτων σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 3614/2007.
Την με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749 (ΦΕΚ 540/Β/27.03.2008) Υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και οικονομικών με θέμα «Υπουργική απόφαση συστήματος διαχείρισης», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Το Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Το ισχύον θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο, εθνικό και κοινοτικό, που αναφέρεται στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.
Την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία και ιδίως το νομότυπο των φορολογικών στοιχείων και παραστατικών σύμφωνα με τον ΚΒΣ.
Την ανάγκη καθορισμού Συστήματος Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης και Ελέγχου – Διαδικασία Εφαρμογής της πράξης «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ», που συγχρηματοδοτούνται από πόρους του ΕΣΠΑ.
Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται σε βάρος του Π/Υ του ΟΑΕΔ συνολική δαπάνη μέχρι του ποσού των διακοσίων δέκα έξι εκατομμυρίων ευρώ (216.000.000 ευρώ), η οποία αναλύεται ως ακολούθως:΅
172.800.000 €, για το έτος 2013 και
43.200.000 €, για το έτος 2014.
Η ανωτέρω προϋπολογιζόμενη δαπάνη θα καλυφθεί από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σύμφωνα με την κατωτέρω κατανομή:
Α. Ποσό ύψους μέχρι εκατό εκατομμυρίων ευρώ (100.000.000€), (ΣΑΕ 034/8 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας) (ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 – 2013”
Β. Ποσό ύψους μέχρι τριάντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (35.000.000€), (ΣΑΕ 034/8 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας) (ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007 – 2013”
Γ. Ποσό ύψους μέχρι σαράντα ενός εκατομμυρίων ευρώ (41.000.000€), (ΣΑΕ 245/8 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων) (ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση 2007 – 2013”
Δ. Ποσό ύψους μέχρι σαράντα εκατομμυρίων ευρώ (40.000.000€), (ΣΑΕ 034/8 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας) (ΕΚΤ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ψηφιακή Σύγκλιση 2007 – 2013”
                                                  Αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Πλαίσιο Ένταξης

Η παρατεταμένη ύφεση στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία έχει επηρεάσει αρνητικά τα μεγέθη της απασχόλησης και της ανεργίας, τα οποία επιδεινώθηκαν με επιταχυνόμενο ρυθμό.
Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας που προκύπτουν από το επικαιροποιημένο Μνημόνιο Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών, καθώς και τα προβλεπόμενα στο Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ107/Α/09-05-2013) για την κατάρτιση προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα θα υλοποιηθεί Πράξη με τίτλο «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ». Η πράξη αυτή αποσκοπεί :
στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των ανέργων ,
στην αποτελεσματική στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων,
στην κάλυψη κοινωνικών αναγκών και
στην αναβάθμιση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών.

1.1 Με την παρούσα Κ.Υ.Α ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στο σύστημα διαχείρισης, παρακολούθησης, ελέγχου και αξιολόγησης πράξεων που αποσκοπούν στη δημιουργία θέσεων εργασίας κοινωφελούς χαρακτήρα, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2007 – 2013. Το παρόν Σύστημα εξειδικεύει τις διαδικασίες υλοποίησης της παραπάνω πράξης.
1.2 Η Πράξη «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» εντάσσεται στα  Επιχειρησιακά  Προγράμματα  που συγχρηματοδοτούνται  από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και οι δράσεις τους υποστηρίζουν τις προτεραιότητες του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΚ) 1081/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006.
Επίσης, είναι δυνατή η συγχρηματοδότηση της εν λόγω πράξης μέσω των Ε.Π του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α) με χρήση της ρήτρας ευελιξίας σύμφωνα με το άρθρο 34 του Κανονισμού 1083/2006.

Άρθρο 2
Στόχος  της πράξης – Αντικείμενο
2.1 Η Πράξη έχει ως στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων, που πλήττονται  εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης και της μακράς ύφεσης που υφίσταται η ελληνική οικονομία, βάσει των στοιχείων της εγγεγραμμένης ανεργίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Αποβλέπει στην ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων, στην ένταξη / επανένταξη τους στην αγορά εργασίας και ταυτόχρονα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα.
Ενδεικτικά  τα προγράμματα αυτά, εντάσσονται  στους ακόλουθους τομείς προτεραιότητας:
Αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους πολίτες από τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  όπως η αναβάθμιση και συντήρηση  δημοτικών υποδομών, η αναβάθμιση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών με έμφαση στην προώθηση της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας (ΤΠΕ) κ.λ.π.
Υποστήριξη και βελτίωση των υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μαθητές που οι οικογένειες τους δοκιμάζονται από την οικονομική κρίση.
Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα της υγείας (καθαριότητα υποδομών υγείας, εξυπηρέτηση κοινού, υποστήριξη λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος και ψηφιακού εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας).
Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε φορείς του δημοσίου τομέα που έχουν καθημερινή και άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση πολιτών (π.χ ασφαλιστικά ταμεία, κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών, δικαστήρια κλπ).
Δράσεις που αφορούν στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας της δημόσιας διοίκησης προς τους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη, λόγω των συνεπειών της οικονομικής κρίσης.
2.2 Αντικείμενο της πράξης είναι η δημιουργία απασχόλησης μέσω της πρόσληψης προσωπικού (εφεξής ωφελούμενοι/ες), για χρονικό διάστημα πέντε (5) μηνών σε Δήμους, Περιφέρειες, Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες δημόσιες υπηρεσίες (Επιβλέποντες Φορείς) βάσει του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ 107/9-05-2013). Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται και οι ενέργειες ορισμού των επιβλεπόντων φορέων και των θέσεων απασχόλησης ανά φορέα και ειδικότητα, η κατάταξη και η σύζευξη των ανέργων με τις θέσεις εργασίας των επιβλεπόντων φορέων.
Σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις που εμπίπτουν στον τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων το χρονικό διάστημα απασχόλησης των ωφελουμένων δύναται να ανέλθει κατά ανώτατο όριο έως έξι (6) μήνες και δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες.
2.3 Η πράξη υλοποιείται με τη μορφή επιχορήγησης προς το Δικαιούχο, σύμφωνα με τα παραδοτέα του έργου, όπως θα εξειδικεύονται στην πρόσκληση.

Άρθρο 3
Ορισμοί
3.1 Υπεύθυνοι  φορείς  για τη διαχείριση και παρακολούθηση της πράξης «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» είναι οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης των οικείων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων(Ε.Π).
3.2 Δικαιούχος: Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών ΕΚΤ του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων και η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες θα είναι αρμόδιες για τον προσδιορισμό των επιβλεπόντων φορέων (φορέων στους οποίους θα απασχοληθούν οι άνεργοι) και των διατιθέμενων θέσεων απασχόλησης ανά ειδικότητα.
3.3 Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.ΕΔ.): φορέας αρμόδιος για την υποδοχή των ηλεκτρονικών αιτήσεων των  ωφελουμένων και την κατάρτιση του πίνακα των ωφελουμένων, τη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων, όπως θα έχουν προσδιοριστεί από το Δικαιούχο, τη διενέργεια επιτόπιων επαληθεύσεων στους επιβλέποντες φορείς και την καταβολή των αμοιβών στους ωφελουμένους και των ασφαλιστικών εισφορών στους επιβλέποντες φορείς. 
3.4 Επιβλέποντες Φορείς: Οι φορείς οι οποίοι θα προσλάβουν (Δήμοι, Περιφέρειες, Διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες), θα απασχολήσουν τους  ανέργους και θα πιστοποιούν την απασχόληση τους στον Ο.Α.Ε.Δ, προκειμένου να καταβληθεί το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος .

Άρθρο 4
Ένταξη της Πράξης
4.1 Ο δικαιούχος της πράξης, μετά τη δημοσίευση σχετικής πρόσκλησης του/των οικείου/οικείων Ε.Π., υποβάλλει αίτηση για ένταξη και χρηματοδότηση της Πράξης  συνοδευόμενη από τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και στοιχεία καθώς και τα σχετικά έγγραφα, όπως θα εξειδικεύονται στη σχετική πρόσκληση και στην οποία θα προσδιορίζονται :
Οι επιβλέποντες φορείς και
Ο αριθμός θέσεων απασχόλησης ανά ειδικότητα

Άρθρο 5
Ωφελούμενοι - Κριτήρια και Σύστημα Επιλογής
5.1 O Ο.Α.Ε.Δ βάσει του Ν.4152/2013, του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 και του άρθρου 15 του Ν.3790/2009 αναλαμβάνει:
την κατάρτιση του πίνακα κατάταξης ανέργων και την υπόδειξη των επιλεγέντων ωφελουμένων με βάση τον πίνακα κατάταξης στους επιβλέποντες φορείς.
την καταβολή του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους στους ωφελούμενους και τους επιβλέποντες φορείς αντίστοιχα.
5.2 Ωφελούμενοι της πράξης είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες Κρατών μελών της Ε.Ε, Βορειοηπειρώτες, Ομογενείς και Ομογενείς αλλοδαποί που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα Νησιά Ίμβρο και Τένεδο, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και την συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958) και ανήκουν σε μία τουλάχιστον από τις παρακάτω κατηγορίες:
εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, *
εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, στις οποίες δεν εργάζεται κανείς,
εγγεγραμμένοι νέοι άνεργοι (18 έως 29 ετών) στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ,
άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ – ΤΕΙ  εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ

Για την εφαρμογή της παρούσας ως μέλη οικογενειών των ανωτέρω 1 και 2 κατηγοριών νοούνται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι σύζυγοι της κατηγορίας 1 και ο εγγεγραμμένος άνεργος αρχηγός μονογονεϊκής οικογένειας της κατηγορίας 2.
* Επισημαίνεται ότι ωφελούμενος είναι ένας εκ των δύο εγγεγραμμένων άνεργων συζύγων από την οικογένεια - στόχο της  πράξης εκτός εάν, ένας, ή/και οι δύο εντάσσονται στις κατηγορίες 3, 4, 5. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχουν υποβάλει αίτηση και οι δύο σύζυγοι της οικογένειας – στόχου χωρίς να πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, τότε αποκλείονται από τον προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων και οι δύο αιτήσεις.
5.3 Τα κριτήρια επιλογής και κατάταξης των ωφελουμένων, όπως ενδεικτικά προβλέπονται και στη σχετική υποπαράγραφο ΙΔ1 του ν. 4152/2013 αφορούν στα ακόλουθα:
Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες
Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας της παρ. 5.2 με ανώτατο όριο τους 36 μήνες
Ετήσιο εισόδημα ατομικό, ή οικογενειακό
Ηλικία
Αριθμός ανήλικων τέκνων
5.4 Το σύστημα επιλογής θα βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων, στον καθορισμό τυχόν δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν από τους δυνητικά ωφελούμενους, στον ορισμό μηχανισμού ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών και στη βαθμολόγηση, κατάταξη και τοποθέτηση των υποψηφίων σε αντίστοιχες θέσεις με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού. Όλα τα παραπάνω εξειδικεύονται στις σχετικές προσκλήσεις του Ο.Α.Ε.Δ, οι οποίες εκδίδονται κατόπιν εγκρίσεως του ΑΣΕΠ. Το ΑΣΕΠ εγκρίνει, ή τροποποιεί τη σχετική πρόσκληση μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την περιέλευση του αντίστοιχου σχεδίου σε αυτό.




          Άρθρο 6
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων και Κατάρτιση Πίνακα Κατάταξης Ανέργων

6.1 Οι άνεργοι, κατόπιν σχετικής δημόσιας πρόσκλησης του ΟΑΕΔ καλούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά στον ΟΑΕΔ μία αίτηση συμμετοχής για την απασχόλησή τους στις προκηρυσσόμενες θέσεις, όπως ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση. 
6.2 Η ηλεκτρονική αίτηση θα βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και μετά την συμπλήρωση της, οι δυνητικοί ωφελούμενοι θα την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/) στον Ο.Α.Ε.Δ. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., στην περίπτωση που ο εγγεγραμμένος άνεργος δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Σε περίπτωση υποβολής της αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται ρητά στην οικεία πρόσκληση, ο υποψήφιος αποκλείεται από τη διαδικασία κατάρτισης του Πίνακα Κατάταξης Ανέργων και, κατά συνέπεια, από τη διαδικασία προσλήψεων που υλοποιείται βάσει αυτού.
6.3 Η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται μέσα στην προθεσμία που θα οριστεί στην οικεία  πρόσκληση. Το εμπρόθεσμο αυτής κρίνεται με βάση την ημερομηνία της αποστολής της ηλεκτρονικής αίτησης στον Ο.Α.Ε.Δ. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.
6.4 Η ηλεκτρονική αίτηση του ανέργου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν.1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον υποψήφιο στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας Πρόσκλησης.
6.5  Ο άνεργος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής του αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση και αντιστοιχούν, σε προτιμήσεις φορέων και κριτήρια κατάταξης σύμφωνα με τα άρθρα 3 και  5.2 αντίστοιχα της παρούσας.
Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων για τυχόν ελλιπή  στοιχεία - δικαιολογητικά, έστω και συμπληρωματικά ή διευκρινιστικά, επιτρέπεται μόνο μία (1) φορά με νέες αιτήσεις οι οποίες υποβάλλονται, σε αντικατάσταση των προηγουμένων οι οποίες ακυρώνονται, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων. Μετά τη λήξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, ο υποψήφιος μπορεί να εκτυπώσει την ηλεκτρονική του αίτηση, στην οποία περιλαμβάνεται ο αριθμός και η ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής.
6.6 Ο Ο.Α.Ε.Δ. επεξεργάζεται ηλεκτρονικά τις αιτήσεις των ανέργων, υποψηφίων για την απασχόληση τους σε θέσεις εργασίας ανά ειδικότητα στο πλαίσιο της Πράξης «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»  και κατατάσσει με μηχανογραφικό τρόπο, τους υποψηφίους σε Προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων κατά αλφαβητική σειρά. Στον πίνακα αυτό αναγράφονται υποχρεωτικά ο Κωδικός Αριθμός, η συνολική βαθμολογία των υποψηφίων, οι μονάδες που αντιστοιχούν σε καθένα από τα κριτήρια κατάταξης του άρθρου 5.3 της παρούσας, η σειρά κατάταξης με βάση τη συνολική βαθμολόγηση των κριτηρίων, η ειδικότητα των υποψηφίων, οι δηλωθείσες προτιμήσεις και ο επιβλέπων φορέας τοποθέτησης.
Κρίσιμος χρόνος συνδρομής των προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία και των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη για την κατάταξη των υποψηφίων καθώς και των προσόντων που θα αξιολογηθούν κατά την πρόσληψή τους στους επιβλέποντες φορείς είναι ο χρόνος λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής στην πρόσκληση για την κατάρτιση Πίνακα Κατάταξης Ανέργων.
6.7  Ο πίνακας της ανωτέρω παραγράφου, ο οποίος αποτελεί Προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων, καταρτίζεται από τον Ο.Α.Ε.Δ. και υπογράφεται από τον Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ. ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του. Ο προσωρινός Πίνακας Κατάταξης ανέργων αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του Ο.Α.Ε.Δ. και ανακοινώνεται η έκδοση του στον πίνακα ανακοινώσεων της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) του Ο.Α.Ε.Δ. Ο Ο.Α.Ε.Δ. καταρτίζει επίσης πίνακα υποψηφίων οι οποίοι αποκλείονται από τον προσωρινό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων, με αναφορά του συγκεκριμένου λόγου αποκλεισμού για κάθε υποψήφιο. Ο προσωρινός Πίνακας Κατάταξης ανέργων καθώς και ο πίνακας αποκλειομένων αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο του Ο.Α.Ε.Δ. και ανακοινώνεται η έκδοσή τους στον πίνακα ανακοινώσεων της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) του Ο.Α.Ε.Δ.
6.8 Κατά των ανωτέρω πινάκων επιτρέπεται η υποβολή, με ηλεκτρονικό τρόπο, ένστασης μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) εργάσιμων ημερών προς το Δ.Σ του Ο.Α.Ε.Δ., που αρχίζει από την επόμενη ημέρα της καταχώρισης των πινάκων στον διαδικτυακό τόπο του Οργανισμού. Οι λεπτομέρειες για την υποβολή και την εξέταση των ενστάσεων καθορίζονται στην οικεία πρόσκληση του Ο.Α.Ε.Δ.
6.9 Κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων από το Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ., εντός 5 εργάσιμων ημερών, εγκρίνεται από τον Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ. ή από άλλο όργανο που ορίζεται με απόφασή του ο Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων ο οποίος αναρτάται στον διαδικτυακό τόπο του Ο.Α.Ε.Δ. και ανακοινώνεται η έκδοση του στον πίνακα ανακοινώσεων της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) του Ο.Α.Ε.Δ.
6.10 Δικαίωμα επανεγγραφής στον Πίνακα Κατάταξης Ανέργων με τα ίδια  αρχικά κριτήρια εγγραφής έχουν και όσοι άνεργοι απέκτησαν την ιδιότητα του ανέργου μετά από προσωρινή απώλειά της λόγω απασχόλησης άλλης από αυτή που θα προβλέπεται στην σχετική πρόσκληση του ΟΑΕΔ. 
6.11 Δικαίωμα επανεγγραφής όπως ανωτέρω έχουν και όσοι προσωρινά διεγράφησαν από το Μητρώο Εγγεγραμμένων Ανέργων για οποιοδήποτε άλλο λόγο, πλην της διαγραφής λόγω μη ανανέωσης του δελτίου ανεργίας. 

Άρθρο 7
Επιλογή Προσωπικού – Πρόσληψη

7.1 Δικαίωμα πρόσληψης σε θέσεις εργασίας στους Επιβλέποντες Φορείς έχουν οι υποψήφιοι που έχουν ενταχθεί στον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων και  μόνον εφόσον διατηρούν την ιδιότητα του ανέργου τόσο κατά την υπόδειξη τους από το ΚΠΑ2 όσο και κατά την πρόσληψη τους από τον Επιβλέποντα φορέα και υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται στην πρόσκληση.
7.2 Η επιλογή πραγματοποιείται από τον ΟΑΕΔ από τον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων ανά ειδικότητα με βάση τη συνολική βαθμολογία των υποψηφίων και τις προτιμήσεις τους σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οικεία πρόσκληση. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στη συνολική βαθμολογία, προηγείται ο άνεργος που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες από το πρώτο κριτήριο κατάταξης και αν αυτές συμπίπτουν, από το δεύτερο κριτήριο και ούτω καθεξής, από τα επιμέρους κριτήρια του άρθρου 5.3 της παρούσας. Αν και πάλι δεν καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς κατάταξης βάσει όλων των ανωτέρω, αυτή καθορίζεται σύμφωνα με το χρόνο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης.
7.3 Οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν αυτοπροσώπως μετά την επιλογή τους, στον φορέα Επίβλεψης στον οποίο θα απασχοληθούν, όλα τα προβλεπόμενα από την οικεία πρόσκληση δικαιολογητικά. Η μη υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών επιφέρει τον αποκλεισμό τους.
7.4 Ο επιβλέπων Φορέας υποχρεούται να προβεί στην πρόσληψη των υποδειχθέντων από τα ΚΠΑ2 επιλεγέντων ανέργων σύμφωνα με το άρθρο 7.2 της παρούσας, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία ενημέρωσής του.
7.5 Οι προσληφθέντες αναγράφονται σε πίνακα που αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του Επιβλέποντα Φορέα και διαγράφονται από τον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων. Κατόπιν ο Επιβλέπων Φορέας προβαίνει στην ηλεκτρονική αναγγελία πρόσληψής τους και ενημερώνει σχετικά τον Ο.Α.Ε.Δ.
7.6 Ο Επιβλέπων Φορέας, για τις περιπτώσεις των υποδειχθέντων ανέργων οι οποίοι δεν αποδέχονται τη θέση εργασίας ή δεν προσκομίζουν τα αιτούμενα δικαιολογητικά, ενημερώνει σχετικά το ΚΠΑ2 του Ο.Α.Ε.Δ. και δύναται με ηλεκτρονικό αίτημά του να ζητήσει την αντικατάσταση τους. Οι υποδειχθέντες άνεργοι οι οποίοι δεν αποδέχονται τη θέση εργασίας διαγράφονται οριστικά από τον ισχύοντα Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων.
7.7 Σε περίπτωση που εξαντληθεί ο αριθμός των υποψηφίων για πρόσληψη ανέργων από τον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων και υπάρχουν αιτούμενες κενές θέσεις εργασίας από Επιβλέποντες Φορείς, τότε δύναται με Απόφαση του Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ. να επαναληφθεί η διαδικασία κατάρτισης συμπληρωματικού Πίνακα Κατάταξης Ανέργων για αυτούς.
7.8 Στην περίπτωση που επιβλέπων φορέας δεν αποδεχθεί τον υποδειχθέντα από το ΚΠΑ2 άνεργο, δεν καλύπτεται η συγκεκριμένη θέση.
7.9 Για την εφαρμογή και εκτέλεση του προγράμματος, οι επιβλέποντες φορείς υποχρεούνται να διασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια των ωφελουμένων στον τόπο παροχής εργασίας.
7.10 Με τη λήξη του προγράμματος, οι ωφελούμενοι απολύονται αυτοδικαίως, χωρίς καμία αποζημίωση και χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης, όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις της παρ. ΙΔ1 του Ν. 4152/2013.
7.11 Το ΑΣΕΠ ελέγχει τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής από τον επιβλέποντα φορέα επιλαμβανόμενο αυτεπαγγέλτως, ή κατόπιν καταγγελίας, ή αιτήματος των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης των οικείων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις πρόσληψης, ή δεν αποδεικνύονται τα κριτήρια βάσει των οποίων ο υποψήφιος κατατάχθηκε στον Οριστικό Πίνακα Κατάταξης Ανέργων, ή τα απαιτούμενα κατά περίπτωση προσόντα, η πρόσληψη ανακαλείται υποχρεωτικά, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του επιβλέποντα φορέα και ενημερώνεται σχετικά ο ΟΑΕΔ.

Άρθρο 8
Χρηματοδότηση Πράξης
8.1  Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της Πράξης, η έκδοση της Απόφασης ένταξης αποτελεί αυτοδίκαια πρόταση εγγραφής σε συλλογική απόφαση του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του φορέα χρηματοδότησης.
Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της πράξης, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Οι σχετικές εισροές των πόρων του Ε.Κ.Τ θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Η υλοποίηση της πράξης καθώς και όλα τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από τα εγκριτικά έγγραφα δεν μεταβιβάζονται, ούτε εκχωρούνται σε οποιονδήποτε τρίτο.
8.2 Οι πληρωμές προς τον Ο.Α.Ε.Δ θα πραγματοποιούνται ως εξής:
Α) Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύζευξης των ανέργων με τις θέσεις εργασίας των επιβλεπόντων φορέων και ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί του προϋπολογισμού που θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στην παράγραφο 7.2 της παρούσης.
Β) Η δεύτερη καταβάλλεται με την ολοκλήρωση του 80% των αναγγελιών πρόσληψης των υποδειχθέντων ανέργων προς τους επιβλέποντες φορείς και ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί του προϋπολογισμού που θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται στις παραγράφους 7.4, 7.5 της παρούσης.
Γ) Η τρίτη και τελευταία δόση ύψους 20% (είκοσι) συνίσταται στην αποπληρωμή του ποσού που υπολείπεται και καταβάλλεται με την πιστοποίηση ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου της πράξης.
8.3 Ο ΟΑΕΔ θα καλύπτει το μισθολογικό κόστος των ωφελουμένων που θα προσλάβει ο Επιβλέπων Φορέας  στο πλαίσιο  του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας και τις ασφαλιστικές εισφορές (εργοδότη- εργαζόμενου). Συγκεκριμένα, για κάθε ωφελούμενο που θα προσληφθεί από τον Επιβλέποντα Φορέα  για την υλοποίηση της πράξης «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ» το μισθολογικό κόστος  αντιστοιχεί α) σε 19,6 ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερο από 490 ευρώ μηνιαίως για τους ανέργους άνω των 25 ετών και β) σε 17,1 ευρώ ημερησίως και όχι μεγαλύτερο από 427 ευρώ μηνιαίως για τους ανέργους κάτω των 25 ετών, κατά παρέκκλιση των νόμιμων αμοιβών που προβλέπονται από την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και τις οικείες συλλογικές συμβάσεις.
Επίσης επιλέξιμη δαπάνη ορίζεται το μη μισθολογικό κόστος που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές του εργαζόμενου και του εργοδότη (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μικτή ασφάλιση ΕΤΕΑ) και το οποίο για τους ανέργους άνω των 25 ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 258,00 € και για τους ανέργους κάτω των 25 ετών το ποσό των 225,00€.
Ο ΟΑΕΔ εκτός από τα παραπάνω καταβαλλόμενα ποσά δεν υποχρεούται να καταβάλλει οποιαδήποτε άλλη παροχή ή αμοιβή στα απασχολούμενα πρόσωπα.

Άρθρο 9
Διαδικασία Καταβολής μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους σε ωφελούμενους και επιβλέποντες φορείς
Μετά τη λήξη κάθε μήνα απασχόλησης, οι επιβλέποντες φορείς υποβάλλουν στο αρμόδιο ΚΠΑ2 τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) βεβαίωση υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο του φορέα, στην οποία θα δηλώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας και της Δημόσιας Πρόσκλησης.
β) μηνιαία κατάσταση, υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο του επιβλέποντα φορέα, όπου θα αναφέρονται τα ακόλουθα στοιχεία του ωφελούμενου:
Ονοματεπώνυμα και πατρώνυμα
Α.Φ.Μ.
Α.Μ.Κ.Α.
Α.Μ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Αριθμούς καταθετικού λογαριασμού IBAN-ΕΤΕ
Αριθμούς ημερών ασφάλισης
Καθαρά ημερήσια ποσά αμοιβής 
Καθαρές μηνιαίες αμοιβές
Μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές ωφελουμένων-ασφαλισμένων
Μηνιαίες ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές
Συνολικές μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές (ωφελουμένων και εργοδοτών).
γ) μηνιαίες ηλεκτρονικές Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.)
δ) λογαριασμό IBAN-ΕΤΕ του εμπλεκόμενου επιβλέποντα φορέα.
Μετά τη διαδικασία της έγκρισης της πληρωμής, όπως αυτή εξειδικεύεται στη Δημόσια Πρόσκληση, ο ΟΑΕΔ πιστώνει άμεσα τους λογαριασμούς των ωφελουμένων με τα ποσά που αντιστοιχούν στις καθαρές αμοιβές τους βάσει της μηνιαίας κατάστασης, και τους λογαριασμούς των επιβλεπόντων φορέων με το ποσό που αντιστοιχεί στις συνολικές ασφαλιστικές εισφορές (ωφελουμένων και εργοδοτών).
Η πίστωση των λογαριασμών των επιβλεπόντων φορέων θα γίνεται μετά την προσκόμιση των μηνιαίων ηλεκτρονικών Α.Π.Δ.
Ο τρόπος υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών εξειδικεύεται στη δημόσια πρόσκληση.

Άρθρο 10
Υποχρεώσεις Δικαιούχου
Ο Δικαιούχος υποχρεούται στην τήρηση των απαιτήσεων που προσδιορίζονται στο Σύμφωνο Αποδοχής Όρων της απόφασης ένταξης στο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Ο Δικαιούχος είναι υποχρεωμένος να τηρεί και να καταθέτει στοιχεία φυσικού αντικειμένου βάσει του Παραρτήματος ΧΧΙΙΙ σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006, βάσει των οδηγιών των Ειδικών Υπηρεσιών και τις απαιτήσεις των πράξεων. Τα εν λόγω στοιχεία αφορούν:
• Στο καθεστώς απασχόλησης στην αγορά εργασίας των ωφελουμένων
• Σε ηλικιακά δεδομένα των ωφελουμένων
• Σε δεδομένα για ευάλωτες ομάδες ωφελουμένων
• Στο μορφωτικό επίπεδο ωφελουμένων

Άρθρο 11
Έλεγχος και Παρακολούθηση
11.1 Γενικά.
 Προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η ορθή εφαρμογή της πράξης, τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το ΕΣΠΑ, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα με σκοπό:
τη χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση των Πόρων,
την τήρηση των εθνικών και κοινοτικών διατάξεων,
την ορθή υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης της πράξης,
την επιλεξιμότητα των δαπανών των δράσεων και την αιτιολόγησή τους,
την πρόληψη ή την διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή κυρώσεων,
την ανάκτηση τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μετά τη διαπίστωση σχετικής παράβασης,
την εξασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου.

11.2 Επίπεδο – είδος ελέγχου και αρμόδια όργανα
Ο έλεγχος συνίσταται στην εξέταση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου και στην ορθή οικονομική διαχείριση, σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές και εθνικές διατάξεις και αφορά σε:
Διοικητικές ή/και Επιτόπιες Επαληθεύσεις επί μέρους πράξεων που διενεργούνται από τη Διαχειριστική Αρχή.
Επιθεωρήσεις, οι οποίες διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης ή υπό την ευθύνη της στη Διαχειριστική Αρχή, στον δικαιούχο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων, στον ΟΑΕΔ καθώς και στους επιβλέποντες φορείς της πράξης.
Έλεγχο της ουσιαστικής λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του Ε.Π. ο οποίος διενεργείται από την Αρχή Ελέγχου.
Ελέγχους ελεγκτικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επίσης ελέγχεται:
Η εναρμόνιση της δράσης με τους στόχους του Επιχειρησιακού Προγράμματος, με τους στόχους του ΕΣΠΑ και με τις διατάξεις των Κανονισμών, των σχετικών με την αποστολή των διαρθρωτικών ταμείων.
Η καλή δημοσιονομική διαχείριση, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την δικαιολόγηση και τη λογιστική καταγραφή των δαπανών, την τήρηση της ισχύουσας φορολογικής νομοθεσίας και τη διαχείριση σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ», έλεγχοι μπορούν να διενεργούνται και από τον ΟΑΕΔ, προς τους επιβλέποντες φορείς, για την πιστοποίηση της απασχόλησης των ωφελουμένων και την ορθή καταβολή του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους. Εφόσον ολοκληρωθεί ο έλεγχος, τα ελεγκτικά όργανα του ΟΑΕΔ, συντάσσουν έκθεση ελέγχου η οποία διαβιβάζεται στον δικαιούχο, προκειμένου να εκδώσει τις σχετικές διοικητικές πράξεις.
Προς τους Εμπλεκόμενους φορείς
Διοικητικές και επιτόπιες Επαληθεύσεις, που διενεργούνται από τη Διαχειριστική Αρχή.
Επιθεωρήσεις που διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης.
Έλεγχοι, οι οποίοι διενεργούνται από την Αρχή Ελέγχου (ΕΔΕΛ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν. 3614/2007, όπως αυτός ισχύει και με το ευρύτερο θεσμικό πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Έλεγχοι, οι οποίοι διενεργούνται από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. Οι επιτόπιες επαληθεύσεις, καθώς και οι έλεγχοι, συνίστανται στην επαλήθευση της παράδοσης των συγχρηματοδοτούμενων υπηρεσιών και της πραγματοποίησης των δαπανών που δηλώνουν οι Δικαιούχοι, σύμφωνα με τους όρους της απόφασης ένταξης, του συμφώνου αποδοχής όρων της απόφασης ένταξης, καθώς και της συμμόρφωσής του με τους εθνικούς και κοινοτικούς κανόνες καθ΄όλη την περίοδο υλοποίησης και βασίζονται:
Στην με αριθμό 14053/ΕΥΣ 1749 (ΦΕΚ 540/Β/27.03.2008) Υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα «Υπουργική απόφαση συστήματος διαχείρισης», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Στην παρούσα Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Στην καλή δημοσιονομική διαχείριση, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την αιτιολόγηση, τη λογιστική καταγραφή των δαπανών και την τήρηση των φορολογικών νόμων, σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
Σε όλα τα επίπεδα από τον Δικαιούχο, τους λοιπούς Εμπλεκόμενους φορείς την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης μέχρι και την Αρχή Πιστοποίησης πρέπει να ελέγχονται, να τηρούνται παραστατικά στοιχεία και να καταχωρούνται λογιστικές εγγραφές της πράξης που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
11.3 Διαδρομή του Ελέγχου
Για κάθε συγχρηματοδοτούμενη πράξη απαιτείται ο καθορισμός διαδικασιών για τη διασφάλιση της τήρησης όλων των εγγράφων σχετικά με τις δαπάνες και τους λογιστικούς ελέγχους που απαιτούνται για τη διασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου. Η διαδρομή ελέγχου θεωρείται επαρκής εφόσον πληρούνται τα ακόλουθα κριτήρια:
α) Η συμφωνία μεταξύ των συνολικών ποσών που πιστοποιούνται στην Επιτροπή και των αναλυτικών λογιστικών εγγράφων και δικαιολογητικών που τηρούνται από την αρχή πιστοποίησης, των αρμόδιων Ειδικών Υπηρεσιών, τους ενδιάμεσους φορείς και τους δικαιούχους. Οι λογιστικές καταχωρήσεις πρέπει να παρέχουν αναλυτικές πληροφορίες για τις δαπάνες που πραγματοποίησαν οι Δικαιούχοι. Προς τούτο, πρέπει να περιλαμβάνουν την ημερομηνία καταχώρησης, το ποσό κάθε κονδυλίου της δαπάνης, τον προσδιορισμό των δικαιολογητικών εγγράφων, την ημερομηνία και μέθοδο της πληρωμής και να αποδεικνύονται από τα αναγκαία παραστατικά (π.χ. τιμολόγια), τα οποία θα επισυνάπτονται.
β) Η επαλήθευση της καταβολής της δημόσιας συνεισφοράς στους Δικαιούχους.
γ) Η επαλήθευση της εφαρμογής των κριτηρίων επιλογής που καθορίζονται από την Επιτροπή Παρακολούθησης.
δ) Η ύπαρξη, για κάθε πράξη, κατά περίπτωση, των τεχνικών προδιαγραφών και του σχεδίου χρηματοδότησης, εγγράφων, σχετικά με την έγκριση επιχορήγησης, εγγράφων για τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων, εκθέσεων προόδου και εκθέσεων σχετικά με τις επαληθεύσεις και τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν.

Άρθρο 12
Τήρηση Κανόνων Πληροφόρησης και  Δημοσιότητας
Όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση της Πράξης θα πρέπει να τηρούν τους κανόνες πληροφόρησης και δημοσιότητας, όπως θεσπίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006, όπως ισχύει, και καθορίζονται στις διατάξεις εφαρμογής του Επιχειρησιακού Προγράμματος από το οποίο συγχρηματοδοτείται η πράξη.  
Σε κάθε περίπτωση δημοσιοποίησης/δημοσίευσης της πράξης, εκ μέρους των φορέων, γίνεται μνεία για την συμμετοχή στη χρηματοδότηση της κάθε επιμέρους ενέργειας α) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και β) του Ελληνικού Δημοσίου και ειδικότερα του Επιχειρησιακού Προγράμματος», από το οποίο συγχρηματοδοτείται η πράξη.
Επίσης ο ΟΑΕΔ υποχρεούται να ενημερώσει τον ωφελούμενο ότι προσλαμβάνεται στα πλαίσια προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ, ή /και το ΕΤΠΑ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο.
Όλοι οι φορείς της πράξης αποτελούν ουσιαστικούς συντελεστές διάχυσης της πληροφορίας στους ωφελούμενους και υπό την έννοια αυτή, χρησιμοποιούν, ορθολογικά, κάθε πρόσφορο μέσο που θα συμβάλλει στη διαφάνεια και στην απόκτηση χρηστικής πληροφορίας από τον πληθυσμό στόχο.
Ο Δικαιούχος, ο ΟΑΕΔ και οι επιβλέποντες φορείς υποχρεούνται στην τήρηση των απαιτήσεων των Κανόνων Πληροφόρησης και Δημοσιότητας που προσδιορίζονται στο Σύμφωνο Αποδοχής όρων της απόφασης ένταξης και στο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Άρθρο 13
Τελικές Διατάξεις
Στις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, εξειδικεύεται ή/και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στη βάση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.    
Η παρούσα κοινή υπουργική απόφαση ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις