ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ (KATA 45’) Η ΛΕΥΚΑΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ-
ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟ
Πιο κοντά έρχεται - κατά 45 λεπτά-περίπου-η Αθήνα με τη Λευκάδα αφού υπεγράφη χτες το μεγάλο έργο για την την εργολαβία-σκούπα που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία.Ετσι του χρόνου - τέτοια εποχή περίπου - θα λειτουργήσει η παράκαμψη της Αμφιλοχίας(18 χλμ) ενώ ολο το έργο θα παραδοθεί το 2023.
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία θα συνδέεται με την Ιόνια Οδό στο νότιο άκρο της Λίμνης Αμβρακίας και στα δυτικά με την υποθαλάσσια αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας. Με την ολοκλήρωση του, θα επιτευχθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας, που το καλοκαίρι παρουσιάζει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα μειώσει δραστικά το χρόνο ταξιδιού προς τα Ιόνια Νησιά και την Ηγουμενίτσα. Για παράδειγμα το ταξίδι μέχρι τη Λευκάδα, θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα από σχεδόν 4 ώρες που είναι σήμερα, σε περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά. Σχεδόν κατά μία ώρα θα μειωθεί και το ταξίδι μέχρι την Ηγουμενίτσα και κατ` επέκταση προς την Κέρκυρα.
Πριν από μερικές ημέρες- το σημαντικό αυτό για το νησί μας έργο- παρουσιάστηκε στη Βουλή και χτες ‘έπεσαν’ οι υπογραφές μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ‘’Μυτιληναίος’’ που είναι η ανάδοχος του έργου.Το έργο αξίας 150 εκατ. ευρώ που αναλαμβάνει με ποσοστό έκπτωσης 39,63%, πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ καθώς πρόκειται για έργο-phasing, δηλαδή έχει ηδη χρηματοδοτηθεί και από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013, ειδάλλως η χώρα θα κινδύνευε με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων από την Ε.Ε.
Το έργο αρχικά είχε δημοπρατηθεί το 2009 ‘’σαλαμοποιημένο’’ σε 4 τμήματα. Οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί τον Μάρτιο του 2010. Αποτέλεσμα της κατάτμησης ήταν το έργο να μπλοκάρει πολλές φορές και τελικά μετά από πολλές προσπάθειες να παραδοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48χλμ. του αυτοκινητόδρομου αλλά και να σταματήσουν άδοξα 3 από τις 4 εργολαβίες. Ακολούθως επαναδημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2018 για να φτάσουμε στη χτεσινή ιστορική για την περιοχή ημέρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής,
δήλωσε σχετικά:
«Δεσμευτήκαμε πως ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία» που περιμένουν οι πολίτες
τόσα χρόνια, επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και θα ολοκληρωθεί μέχρι το
2023. Εργαστήκαμε εντατικά και με συνέπεια, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα και σήμερα
μπορούμε να πούμε πως το έργο επιτέλους παίρνει πάλι μπρος και θα ολοκληρωθεί
εντός χρονοδιαγράμματος. Έτσι δεν θα κινδυνεύσουν και οι κοινοτικές
χρηματοδοτήσεις.
Από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε βασική προτεραιότητά μας, να ολοκληρώσουμε ένα έργο που βρισκόταν σε τέλμα πολλά χρόνια και που αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή, για το πού οδηγεί η ‘‘σαλαμοποίηση’’ και ο κακός σχεδιασμός των έργων».
Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες, όμως εντός 15μήνου από την έναρξη του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί η περίφημη παράκαμψη Αμφιλοχίας, που αφορά ένα υποτμήμα 18 χιλιομέτρων. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, τότε το έργο θα παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2023.
O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.
Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο – Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940 στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την
ολοκλήρωση της Πράξης: «Κατασκευή οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου, με τον
Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου», που δεν ολοκληρώθηκαν, στο πλαίσιο των αρχικών
συμβάσεων και συγκεκριμένα:
— αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους περί τα 32,2 km,
— τμήμα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 1+300 το σύνολο των εργασιών,
— τμήμα από Χ.Θ 17+600 έως Χ.Θ 48+497 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι στα ανωτέρω τμήματα,
— γέφυρες Τ13, Τ17 και Τ19α στο σύνολό τους,
— κάτω διαβάσεις Τ23,Τ23ΑN στο σύνολό τους και ολοκλήρωση Τ25,Τ27 και Τ29,
— άνω διαβάσεις Τ11 και Τ21 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— γεφύρωση ρεμάτων Τ22, Τ24 και Τ26 ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— πασσαλότοιχος Τ13Α ολοκλήρωση υπολειπομένων εργασιών,
— ισόπεδος κόμβος Κ1 και ανισόπεδοι κόμβοι Κ6, Κ6Α, Κ8 και Κ11,
— λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, τεχνικά έργα (κατασκευή γεφυρών, ολοκλήρωση άνω και κάτω διαβάσεων οχετοί, τοίχοι κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης κ.λπ.,
— εργασίες πρασίνου,
— προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων,
— στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του συνόλου του οδικού άξονα από Χ.Θ 0+000 έως Χ.Θ 48+497, στο τμήμα από Χ.Θ 1+300 έως Χ.Θ 17+600 στην παρούσα εργολαβία, περιλαμβάνεται η διευθέτηση του ρέματος Βουτουμιάς στη Χ.Θ 16+455 και η τοποθέτηση στα ερείσματα της αρτηρίας αναμονών για μελλοντικά δίκτυα.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου, περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, άνω και κάτω διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, ηχοπετασμάτων, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων Ο.Κ.Ω., κ.λπ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου