ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΗ-Η ΛΕΥΚΑΔΑ ΨΗΛΑ!
Ομόφωνα πρόεδρος του τμήματος μουσικών σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής του ΕΚΠΑ , εκλέχτηκε η Αναστασία (Σούλα) Γεωργάκη.Είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Μουσική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών .Απο τις κορυφαίες επιστήμονες στον Ευρωπαϊκό χώρο στο τομέα της μουσικής τεχνολογίας.
Νοιώθω περήφανος για την αδελφή μου.Δυστυχώς δεν ζούν οι λατρεμένοι μας γονείς για να χαρούν μαζί μας.
--------------------------------------------------------
Ακολουθεί ένα κείμενο μου, που ειχα γράψει για την Αναστασία πριν από χρόνια, με τίτλο’ΜΕ ΠΆΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ:
--------------------------------------------------------
Ακολουθεί ένα κείμενο μου, που ειχα γράψει για την Αναστασία πριν από χρόνια, με τίτλο’ΜΕ ΠΆΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ:
Γεννήθηκε μέσα στις μουσικές. Σε ήχους. Μαγεύτηκε από τη μελωδία της βροχής στο τσίγκο και τις καντάδες στου Πουλιού. Από τη συναυλία των τζιτζικιών στον Ανθώνα και τον κρωγμό των γλάρων στο Ιβάρι. Σαγηνεύτηκε από τη φιλαρμονική και χόρεψε με τους ήχους των ξένων συγκροτημάτων (στο φολκλορικό φεστιβάλ της Λευκάδας).
Τα παιδικά της χρόνια «ντύθηκαν» με μουσική. Με τη βαριά φωνή, τη μπάσα, του πατέρα μας,του Πάνου Λαμπούρη. Και το ρυθμικό χαχανητό του Κοκονιόρου. Και το τραγούδι από τα κύματα στο Κάστρο. Με τις δοξολογίες από τη γειτονική εκκλησία της Παναγίας των Ξένων. Με τις χορωδίες και τις ορχήστρες στους δρόμους και τις πλατείες.
Έζησε στη Λευκάδα της διασκέδασης, του «Πάνθεον» όπου η μουσική ήταν συνδεδεμένη με την καθημερινότητα των ανθρώπων. Μαζούρκες, βάλς εστασιόν, καντρίλιες, ταγκό, τσατσά, ρούμπα. Με τα τρανζίστορ και τα τζούκ μπόξ.
Η ίδια -από το γυμνάσιο ακόμη- μυήθηκε στη μαγεία του ακορντεόν από το Νίκο Θάνο –Μορίνα. Και έπαιζε ακορντεόν στα αξημέρωτα γλέντια στις αλάνες της Λευκάδας. Όλη η ζωή της είναι η μουσική. Και είναι ταγμένη να αναδείξει τη μυστικιστική διάσταση της μουσικής.
Τα παιδικά της χρόνια «ντύθηκαν» με μουσική. Με τη βαριά φωνή, τη μπάσα, του πατέρα μας,του Πάνου Λαμπούρη. Και το ρυθμικό χαχανητό του Κοκονιόρου. Και το τραγούδι από τα κύματα στο Κάστρο. Με τις δοξολογίες από τη γειτονική εκκλησία της Παναγίας των Ξένων. Με τις χορωδίες και τις ορχήστρες στους δρόμους και τις πλατείες.
Έζησε στη Λευκάδα της διασκέδασης, του «Πάνθεον» όπου η μουσική ήταν συνδεδεμένη με την καθημερινότητα των ανθρώπων. Μαζούρκες, βάλς εστασιόν, καντρίλιες, ταγκό, τσατσά, ρούμπα. Με τα τρανζίστορ και τα τζούκ μπόξ.
Η ίδια -από το γυμνάσιο ακόμη- μυήθηκε στη μαγεία του ακορντεόν από το Νίκο Θάνο –Μορίνα. Και έπαιζε ακορντεόν στα αξημέρωτα γλέντια στις αλάνες της Λευκάδας. Όλη η ζωή της είναι η μουσική. Και είναι ταγμένη να αναδείξει τη μυστικιστική διάσταση της μουσικής.
Η Αναστασία(Σούλα για τους φίλους της) παρόλο που γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια φτωχή οικογένεια στη Λευκάδα της δεκαετίας του 1960 (με ένα πατέρα ήρωα-ψαρά μεροκαματιάρη και μία μάνα που θυσίασε τη ζωή της για τα παιδιά της),κατόρθωσε να κάνει περήφανους τους Λευκαδίτες .
Κι αυτό γιατί σήμερα θεωρείται από τις κορυφαίες επιστήμονες στον Ευρωπαϊκό χώρο στο τομέα της μουσικής τεχνολογίας. Κι εγώ, σαν αδελφός της, νοιώθω διπλά περήφανος.
Η Αναστασία Γεωργάκη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Μουσική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Γεννήθηκε στη Λευκάδα το 1963. Σπούδασε Φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο 1986) και Μουσική στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (πτυχία αρμονίας και αντίστιξης και δίπλωμα ακορντεόν και ηλ. αρμονίου) κατά την περίοδο 1981- 1990.
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Μουσικής Πληροφορικής στο Παρίσι, στο IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS), όπου απέκτησε τον τίτλο DEA (1991) και περάτωσε με επιτυχία τη διδακτορική της διατριβή (1997) στον τομέα Μουσική και Μουσικολογία του 20ού αιώνα με έμφαση στη Μουσική τεχνολογία. Έχει εργαστεί ως παιδαγωγός σε διάφορα ωδεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Κατά την περίοδο 1995-2002 εργάστηκε ως συμβασιούχος και μετέπειτα ως λέκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (αναπληρώτρια καθηγήτρια), όπου διδάσκει μαθήματα που αφορούν την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και ελληνικά συνέδρια μουσικής πληροφορικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής και έχει γράψει πολλά άρθρα γύρω από τη μουσικολογική και συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην έρευνα και μουσική δημιουργία.
Συνεργάζεται με το τμήμα Πληροφορικής του EΚΠΑ και με άλλα ερευνητικά Ινστιτούτα στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, ενώ είναι μέλος του εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας του ΤΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία (τεχνολογικές προεκτάσεις στα έργα του Ιάννη Ξενάκη, ελληνική ηλεκτροακουστική μουσική), τεχνολογίες ανάλυσης-σύνθεσης φωνής, την ανάπτυξη του Phonodeon, τις νέες τεχνολογίες και την οπτική μουσική, καθώς και εφαρμογές της μουσικής τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ενεργός μουσικός και υπεύθυνη προγράμματος του κουιντέτου Novitango (www.novitango.gr ) έχοντας στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής με μεικτά μέσα και σε συναυλίες με ορχήστρες και γνωστά σχήματα.
Κι αυτό γιατί σήμερα θεωρείται από τις κορυφαίες επιστήμονες στον Ευρωπαϊκό χώρο στο τομέα της μουσικής τεχνολογίας. Κι εγώ, σαν αδελφός της, νοιώθω διπλά περήφανος.
Η Αναστασία Γεωργάκη είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Μουσική Τεχνολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Γεννήθηκε στη Λευκάδα το 1963. Σπούδασε Φυσική (Πανεπιστήμιο Αθηνών, πτυχίο 1986) και Μουσική στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών (πτυχία αρμονίας και αντίστιξης και δίπλωμα ακορντεόν και ηλ. αρμονίου) κατά την περίοδο 1981- 1990.
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Μουσικής Πληροφορικής στο Παρίσι, στο IRCAM (σε συνεργασία με την EHESS), όπου απέκτησε τον τίτλο DEA (1991) και περάτωσε με επιτυχία τη διδακτορική της διατριβή (1997) στον τομέα Μουσική και Μουσικολογία του 20ού αιώνα με έμφαση στη Μουσική τεχνολογία. Έχει εργαστεί ως παιδαγωγός σε διάφορα ωδεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Κατά την περίοδο 1995-2002 εργάστηκε ως συμβασιούχος και μετέπειτα ως λέκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (αναπληρώτρια καθηγήτρια), όπου διδάσκει μαθήματα που αφορούν την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή και ελληνικά συνέδρια μουσικής πληροφορικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής και έχει γράψει πολλά άρθρα γύρω από τη μουσικολογική και συστηματική διάσταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην έρευνα και μουσική δημιουργία.
Συνεργάζεται με το τμήμα Πληροφορικής του EΚΠΑ και με άλλα ερευνητικά Ινστιτούτα στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, ενώ είναι μέλος του εργαστηρίου Μουσικής Ακουστικής και Τεχνολογίας του ΤΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη μουσική δημιουργία (τεχνολογικές προεκτάσεις στα έργα του Ιάννη Ξενάκη, ελληνική ηλεκτροακουστική μουσική), τεχνολογίες ανάλυσης-σύνθεσης φωνής, την ανάπτυξη του Phonodeon, τις νέες τεχνολογίες και την οπτική μουσική, καθώς και εφαρμογές της μουσικής τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ενεργός μουσικός και υπεύθυνη προγράμματος του κουιντέτου Novitango (www.novitango.gr ) έχοντας στο ενεργητικό της πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε συναυλίες ηλεκτροακουστικής μουσικής με μεικτά μέσα και σε συναυλίες με ορχήστρες και γνωστά σχήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου