Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2026

 

ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΤΟ 2027  ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

Αύξηση του κατώτατου μισθού
 από τα 920 ευρώ στα 960 ευρω(μεικτά) από την 1.4.2027, ‘ξεπάγωμα’ και αύξηση των τριετιών  καθώς και καταβολή επίδομάτων  εορτών Χριστουγέννων ύψους 500 ευρώ μικτά από τον Δεκέμβριο 2027 για τους περίπου 720.000 υπαλλήλους και λειτουργούς,προβλέπει το πακέτο των παροχών στους μισθούς για το 2027.

Ειδικότερα  στα 1.000 ευρώ μεικτά(829 ευρώ καθαρά) θα ανέλθει ο κατώτατος μισθός την 1.1.2028 ενώ την 1.4.2027 θα  αυξηθεί από τα 920 στα 960 ευρω(μεικτά). Η άνοδος του κατώτατου μισθού θα συμπαρασύρει το επίδομα ανεργίας, την ειδική παροχή μητρότητας, την αμοιβή των υπερωριών και άλλες παροχές που συνδέονται με αυτόν. Ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων θα αναπροσαρμοστεί οριζόντια τόσο τον Απρίλιο του 2027 όσο και τον Ιανουάριο του 2028.
Επισημαίνεται ότι η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού δεν θα ωφελήσει μόνο τους 500.000 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, αλλά θα επηρεάσει θετικά και τους δημοσίους υπαλλήλους των οποίων οι αμοιβές αναπροσαρμόζονται αυτόματα με κάθε αύξηση του βασικού μισθού.Υπενθυμίζεται ότι από το 2025 κάθε ετήσια αύξηση επεκτείνεται και στο μισθολόγιο του Δημοσίου, ωθώντας ανοδικά όχι μόνο τον εισαγωγικό μισθό των νεοδιόριστων υπαλλήλων (ΥΕ κατηγορίας) αλλά και τους μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων καθώς και των δημοσίων λειτουργών καθώς και όλα τα κλιμάκια του δημοσίου τομέα.
Την
 ίδια ώρα, νέο τοπίο διαμορφώνεται από 1-1- 2027 για χιλιάδες εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, καθώς οι τριετίες που «ξεπάγωσαν» από την 1η Ιανουαρίου 2024 θα αρχίσουν να αποδίδουν σταδιακά, για τους νέους εργαζόμενους, νέες αυξήσεις στις αποδοχές.Η επαναφορά της ωρίμανσης προϋπηρεσίας αφορά όσους εργαζόμενους συμπληρώνουν τρία έτη προϋπηρεσίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2024 και στην πράξη οδηγούν σε δικαίωμα προσαύξησης 10% στον κατώτατο μισθό, εφόσον αμείβονται με αυτόν.Το 2027 αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τους εργαζόμενους που ξεκίνησαν να «χτίζουν» την πρώτη τους τριετία μετά το «ξεπάγωμα». Για παράδειγμα, εργαζόμενος που δεν είχε αναγνωρισμένη προϋπηρεσία και συμπληρώνει τρία έτη το 2027 θα δικαιούται την προσαύξηση της πρώτης τριετίας. Για παράδειγμα, κατώτατος μισθός 960 ευρώ θα διαμορφώνει τον μισθό με μία τριετία στα 1.056 ευρώ.Παράλληλα, οι εργαζόμενοι που διαθέτουν ήδη αναγνωριζόμενη προϋπηρεσία πριν από τις 14 Φεβρουαρίου 2012 συνεχίζουν, μετά το ‘’ξεπάγωμα’’, να συμπληρώνουν τον απαιτούμενο χρόνο για τις επόμενες μισθολογικές ωριμάνσεις. Βάσει του νόμου, για τους υπαλλήλους προβλέπεται προσαύξηση 10% για κάθε τριετία και έως τρεις τριετίες, δηλαδή συνολικά έως 30%.

Όσον αφορά το δημόσιο, θεσπίζεται σε μόνιμη βάση επίδομα εορτών Χριστουγέννων ύψους 500 ευρώ μικτά από τον Δεκέμβριο 2027 για τους περίπου 720.000 υπαλλήλους και λειτουργούς, με ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 433 εκατ. ευρώ. Το καθαρό ποσό του επιδόματος κυμαίνεται από 257 ευρώ έως 389 ευρώ ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, την ηλικία, το εισόδημα και τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων. Επιπλέον, ο ονομαστικός μισθός αναπροσαρμόζεται οριζόντια, ακολουθώντας την αύξηση του κατώτατου μισθού. Η αύξηση που θα δοθεί στις μηνιαίες τακτικές αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων  από την 1η Απριλίου του 2027, αναμένεται ότι θα είναι 40, ή 50 ευρώ.
Τονίζεται ότι από
 το 2028 θα ισχύσει ένα  νέο σύστημα  καθορισμού του κατώτατου μισθού.Ειδικότερα ο κατώτατος μισθός θα καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τον πληθωρισμό, ιδιαίτερα για τα νοικοκυριά στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κλίμακας, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας της οικονομίας, με βάση αντικειμενικούς δείκτες που θα δημιουργήσει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Το προτεινόμενο σύστημα προσφέρει ασφάλεια, αφού προβλέπεται ότι ο κατώτατος μισθός δεν μπορεί να μειωθεί, συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, ενώ βασίζεται και σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στο σύστημα. Επιπλέον, για πρώτη φορά, προβλέπεται ότι η προστασία του κατώτατου μισθού εφαρμόζεται και στους εργαζόμενους στο δημόσιο.

Τέλος, επιπρόσθετα, θα υπάρξει μείωση ασφαλιστικών εισφορών του εργαζόμενου κατά ακόμη 0,5 μονάδες από Απρίλιο 2027 (μαζί με την αύξηση του κατώτατου μισθού).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

H EΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ(ΜΕΙΚΤΑ ΠΟΣΑ)

ΕΤΟΣ
2022……………………………………………………….713 ΕΥΡΩ.
2023………………………………………….780 ΕΥΡΩ.
2024……………………………………………….830 ΕΥΡΩ.
2025……………………………….880 ΕΥΡΩ.
2026……………………………………….920 ΕΥΡΩ.
2027………….960 ΕΥΡΩ.
2028………….1.000 ΕΥΡΩ(829 ΚΑΘΑΡΑ).

----------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΟΙΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ

Οι βασικές κατηγορίες των ωφελούμενων είναι:
-550.000 εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό
-Δημόσιοι υπάλληλοι, μέσω της οριζόντιας προσαρμογής των αποδοχών
-Εργαζόμενοι με τριετίες
-Δικαιούχοι επιδομάτων που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό
-Στις παροχές που επηρεάζονται περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, επιδόματα όπως μητρότητας και ανεργίας.
----------------------------------------------------------------------------------
Ο ΝΕΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ (ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ).

● Στα 1.073,54
 ευρώ  ο μέσος  καθαρός  μισθός στον ιδιωτικό τομέα (1.233,96 €  μεικτά).
● 1.215,81
 ευρώ  ο μέσος   καθαρός  μισθός πλήρους απασχόλησης (1.397,49 €  μικτά ).
● 482,34
 ευρώ  ο μέσος  καθαρός  μισθός μερικής απασχόλησης (554,42 € μεικτά).
●Σχεδόν 1 στους 5 εργαζόμενους (21,2%) με μερική απασχόληση
●Οι γυναίκες λαμβάνουν το 84,5%-89,4% του μισθού των ανδρών.

ΠΗΓΗ :ΕΦΚΑ ΜΑΡΤΙΟΣ 2026.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις