Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

 







ΘΡΗΝΕΙ Η ΛΕΥΚΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΠΏΛΕΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΛΟΓΟΘΕΤΗ.

(28/2/2024).

-Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ
ΩΡΑ 12:30 Ιερός ναός Ευαγγελισμού Θεοτόκου κοιμητήριο Παπάγου.
---------------------------------------------------
ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ :Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ''ΑΠΟΛΛΩΝ'' ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ(ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
‘Η ΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΑ ΠΆΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ!
--------------------------------------------------------------
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ
--------------------------------------------------------------------------------------------
ΛΕΥΚΑΔΑ:Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΟΥ-Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μια εικόνα απο τα παιδικά σου χρόνια;
ΑΠ: Η Κουζούντελη φωτισμένη απο τις πυγολαμπίδες. Ενα ονειρικό τοπίο.
ΕΡ: Λευκάδα;
ΑΠ: Η πιό μεγάλη απουσία μου-η πιό μεγάλη λατρεία μου.
ΕΡ: Μια νύχτα που δεν θα ξεχάσεις ποτέ.
ΑΠ: Νύχτα αποκριάς. Βροχή. Κατακλυσμός. Βρίσκομαι τυλιγμένος σ΄ενα καμιλό
παλτό πάνω σ΄ενα σωρό ελιες σε μια αποθήκη που ειχε ο Μήτσουρας στην
Κουζούντελη.
ΕΡ: Αξέχαστη καντάδα;
ΑΠ: Στο σπίτι του εισαγγελέα Συμπέθερου για το καλωσόρισμα στη Λευκάδα. Στην
αρχή μας παρεξήγησε οτι κάνουμε καντάδα στην πανέμορφη σύζυγο του αλλά μετά
μας φόρτωσε κεράσματα! ''Ω! μην κοιμάσαι ξύπνα να σε δώ, ψυχή χαριτωμένη....
''.
ΕΡ: Αγαπημένοι παλιοί φίλοι;
ΑΠ: Πανάγος, Ζαχαρής, Βαλαμόντε, Ασδραχάς, Ψάθας, Πάλμος, Αγγελος Παταλέας,
Πάπιος μα προαπάντων ο θείος μου. ο Χρήστος Ο Καλογιάνος.
ΕΡ: Κώστας Βαλαμόντε;
ΑΠ: Μαέστρος του σουρεαλισμού, μέγιστος ποιητής, μεγάλος ζωγράφος.
ΕΡ: Αγιομαυρίτικη φάρσα-μύθος
ΑΠ: Οι 'Γάτες'. Οι Ιταλοί έρχονται στη Λευκάδα για να αγοράσουν γάτες. Ο
Ζαχαρής σκηνοθετεί με μαεστρία τη φάρσα που άξιζε ενα Οσκαρ.
ΕΡ: Ενα ονειρο σου;
ΑΠ: Να ξαπασπρωξω τη σχεδία στο Πέραμα, μαζί με τη φίλη μου τη Βέρα.
ΕΡ: Στίχος που σε σημαδεύει;
ΑΠ: 'Άγνωστε καβαλάρη σκονισμένε, στο χάνι πούρθες χτες να κοιμηθείς,,,,'(
Σπυρος Φιλιππας-Πανάγος). Με αυτό κέρδισα την υποτροφία το 1964 στο Θέατρο
Τέχνης του Κούν.
ΕΡ: Λευκαδίτικος πολιτισμός;
ΑΠ: Πολιτισμός προχωρημένος, πολιτισμός καρδιάς και νού. Σπάνια περίπτωση.
ΕΡ: Λευκαδίτες
ΑΠ: Παράξενοι, απόκοσμοι, ευαίσθητοι, υποκριτές, θανάσιμα ερωτευμένοι,
δεινοί κανταδόροι, νοσταλγοί της αιώνιας επιστροφής στην ευλογημένη Λευκάδα,
τη χωρα των ποιητών
ΕΡ: Σχεδιάζεις επιστροφή;
ΑΠ: Εχει δρομολογηθεί. Όμως το ταξίδι ειναι επικίνδυνο. Πρέπει να
προετοιμάσω την καρδιά μου. Το μυαλό μου ειναι προετοιμασμένο.
ΕΡ: Σπύρος Φίλιππας-Πανάγος;
ΑΠ: Ο Δίας μου, ο Απόλλωνας μου, ο Διόνυσος μου, ο αιτιος της ταλαιπωρίας
μου στο θέατρο, ο αιτιος της ευτυχίας μου στη σκηνή, όλη μου η μνήμη για τη
Λευκάδα μας. 'Ο Βαγγέλης ο Μετανάστης'.
ΕΡ: Χωρίς τη Λευκάδα;
ΑΠ: Σιωπή.....
(2009 )
------------------------------------
ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ
Aπ' την αλμύρα, γόνος του Πουλιού
με την καντάδα τμήμα του μυαλού,
τα δύσκολα τα χρόνια στην Ελλάδα
ανοίγει τα φτερά του απ΄τη Λευκάδα.
Φρούφαλος, Ελένης ον ο γιός
φωνή ταμπεραμέντο, όλο χάρη
στο 'Πανθεον΄θαμώνας τακτικός
με την κιθάρα στα καντούνια σιγοντάρει.
Γαλάζια των ματιών του η θωριά
Λευκάδας να θυμίζει ακρογιάλι,
μεγάλη η ζεστή του η καρδιά
ποθεί του Αη Γιαννιού το μαϊστράλι.
Φιλί που δεν ακούμπησε ποτέ
τα χείλη τα γλυκά που λαχταρούσε
τα κόκκινα χορεύουν στη ζωή
σκεφτόταν συνεχώς, για κείνη ζούσε.
Ο Φίλιππος -Πανάγος αρχηγός
στο πνεύμα και στη σκέψη ήταν πρώτος,
αστεία, συζητήσεις, τσακωμοί
ξενύχταγε μαζί τους κι΄ο Κορώτος.
Κουζουντελη ο δρόμος φωτεινός
απλώνονται παντού πυγολαμπίδες
οι μνήμες μας κρατάνε στη ζωή
όρθιες να στέκουν οι ελπίδες.
Ταλέντο που ζητούσε αφορμή
η φτώχεια ήταν δύσκολη κι΄η πείνα,
μα ξάφνου μια μέρα βροχερή
ξεκίνησε να πάει στην Αθήνα
Οι φίλοι τον παρότρυναν θερμά
φαινόταν στην αρχή σαν ένα αστείο,
φτωχός αλλά με πίστη στη καρδιά
τον έβαλαν στο πρώτο λεωφορείο.
Του πλήρωσαν τα ναύλα ομαδικώς
ανοίγει τα φτερά του προς το φώς
και νατος οντισιόν μπροστά στον Κουν
διαμάντι η φωνή του που ακούν,
Σε στίχους του Πανάγου οι εξετάσεις
πέρασε ευθύς χωρίς συστάσεις
είχε το ταλέντο και τη τύχη
κι΄ας σήκωσε ψηλά ξανα τον πήχυ.
Μεγάλος θεατρίνος θα γεννεί
ψυχή του στο σανίδι εναποθέτει,
στον άνθρωπο που γνώρισες μη πεις:
αυλαία στον Ηλία Λογοθέτη.
ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ


Εσείς, Sofia Anagnostopoulou Georgaki, Τιτινα Ροντογιαννη και 262 ακόμη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις